Сестрите Мими и Мая предлагат на клиентките си само облекла, които те биха носили
Започват бизнеса с минимални спестявания, но силната им страст към модата превръща мечтата им в един от най-разпознаваемите брандове у нас и в още 26 държави
В живота на всяка млада жена има моменти, които оставят трайни следи и формират нейната идентичност. За Мими Ненкова - съосновател на Alessa, тези моменти започват още в детството ѝ, когато тя открива своята страст към модата и личния стил. Всеки ден, в който прекарва часове пред огледалото, експериментирайки с различни съчетания на дрехи, я приближава с още една крачка към създаването на един от най-успешните модни брандове у нас.
След като завършва Университета за национално и световно стопанство в София, тя решава да превърне своята страст в реалност и създава марката Alessa. Проектът започва с минимални спестявания и малък екип, част от който е и нейната сестра – Мая Топчиева.
“В началото това ми се струваше като нещо почти
непостижимо
и дори не смеех да споделя мечтата си на глас. Но с времето амбицията ми прерасна в истинска обсебеност и бях решена на всяка цена да превърна тази идея в реалност.
Предложих на Мая да стартираме заедно. Разполагахме с минимални спестявания, които едва ни стигаха, но трябваше да започнем с нещо”, разказва Ненкова. Днес екипът, който създава красотите на Alessa, наброява около 80 висококвалифицирани кадри, а още около 300 подизпълнители работят върху изработката на дрехите, обувките и аксесоарите.
За да стигнат дотук обаче, двете сестри се сблъскват с редица предизвикателства, но най-голямото са негативните коментари от хората около тях. Мнозина не вярвали, че бизнесът ще успее, но това само подхранвало мотивацията у младите предприемачки.
Двете използвали критиките като гориво за своите усилия и доказали, че могат да постигнат успех въпреки всички пречки. И днес са горди повече от всякога.
“Имаме доверието на близо 200 000
редовни и лоялни клиентки,
които ни подкрепят вече цели 12 години. А това, което ни отличава, е, че всяка дреха е създадена с внимание и лична грижа – все едно я правим за себе си”, казва Мими Ненкова. Самата тя споделя, че от 12 години двете със сестра ѝ не са обличали дреха, различна от Alessa. Именно така успяват да се уверят, че всяко изделие отговаря на техните лични стандарти и е точно това, което самите те искат да носят.
Именно заради усилията на Ненкова като единствен дизайнер на бранда и непрекъснатия ѝ стремеж към съвършенство тя заслужи награда от конкурса за най-добра българска фирма на Fibank (Първа инвестиционна банка) в края на ноември. Тя получи и пълна стипендия за националната менторска програма за жени предприемачи на “Менторите БГ”, подкрепяна от “Смарт Лейди” на Fibank.
Въпреки че основният фокус на Alessa е българският пазар, марката изпраща пратки до 26 държави по целия свят. И все пак най-важната аудитория за тях остават родните клиенти.
Какво ги отличава от останалите модни брандове на пазара? Дрехите им са едновременно секси и изключително практични за носене.
“Всичко, което създаваме, е вдъхновено от моя личен стил и от това, което самата аз с удоволствие бих носила. Най-голямото ми вдъхновение е фактът, че толкова много дами виждат себе си в нашите модели и избират Alessa, за да изразят своята уникалност и стил”, горда е съоснователката Мими.
Не се определят като иновативни, когато става въпрос за стила, защото тяхната идея е да бъдат по-скоро вечни,
създавайки модели, които подчертават
женската красота и увереност
Наблюденията им показали, че в опита си да бъдат иновативни много модни компании пропускат тази част и създават визии, които трудно се приемат, не са носими и не създават това “уау усещане”, което предлагат от Alessa.
А какво стои зад този успех? Знания, умения и характер, убедена е Ненкова. Тя твърди, че трябва да си вярваш силно, да правиш саможертви и да не се предаваш пред трудностите, за да успееш да се превърнеш в едни от най-успешните бизнеси у нас.
Пробваш ли веднъж,
те печелят завинаги
Стремежът на Мими и Мая е, когато клиент им се довери, да го спечелят завинаги. Затова и Alessa е единственият моден бранд, предлагащ толкова безрискови условия на клиентите. Например безплатна доставка, напълно безпроблемно връщане, гаранция, че дрехите ще изглеждат още по-добре на живо, както и доживотен срок за връщане и замяна. Сестрите не намират риск за бизнеса си в тези “бонуси” на своите клиенти.
“Вече сме сигурни, че когато удържаш обещанията си, нашите Алеси са щастливи и го оценяват, връщайки се отново и отново. Да, понякога допускаме грешки, но винаги се опитваме да ги поправим мигновено, често загърбвайки “бизнес” интереси в полза на клиента”, казват основателките на модния бранд.