Volkswagen ID.7 Pro S със стандартно оборудване и 286 к.с. измина разстояние от 941 километра само с едно зареждане на батерията (86 kWh) . Това значително надвишава максималния WLTP обхват на модела от 709
километра с 232 километра или с 32,7%. По време на 941-километровата дистанция ID.7 Pro S имаше среден разход от само 9,2 kWh/100 км. Преобразуван в дизелов еквивалент, средният разход, постигнат на италианската писта в Нардо, съответства на около само 1 л/100 км. Целта на теста беше да се определи максималната ефективност на ID.7 Pro S. Само 9,2 kWh/100 км.

Тестовото шофиране с новия ID.7 Pro S беше осъществено през декември от професионалните шофьори на Volkswagen Driving Experience при температури от 5 до 15 градуса. 12,5-километровата ѝ дължина позволява да се симулират ефективно широк спектър от сценарии на трафика и тестове за издръжливост. Средната скорост по време на теста бе 29 км/ч, което съответства на типичните скорости в час пик в големите градове. 

Тестовата кола не е претърпяла никаква форма на техническа модификация за теста и идва директно от завода за електрически автомобили в Емден. Основите за изключителната ефективност на ID.7 Pro S са добрата аеродинамика, с коефициент на съпротивление само 0,23 и най-съвременната задвижваща система. Иновативното, високоефективно
задвижване, известно като "APP550", е икономично, но въпреки това изключително мощно. Електрическият мотор, интегриран в задната ос, развива максимален въртящ момент от 545 Nm и позволява на ID.7 да ускори от 0 до 100 км/ч за 6,6 секунди. Средният разход по WLTP e между 16,2 и 13,6 kWh/100 км, а зареждането на батерията от 10% до 80% отнема около 26 минути, на на бърза станция от 200 kW. С този капацитет на зареждане той приема енергия за още 244 километра само за 10 минути.