Китай постигна голям успех, завършвайки първия проект за асфалтиране на път без използване на работници, и то не на някакъв експериментален малък участък, а на 157,79 километра от важната магистрала Пекин-Хонгконг-Макао.
Така бе демонстриран потенциала на изкуствения интелект, дроновете и автономните машини за преобразуване на строителството на пътища, съобщава Highwaysindustry.com.
Сред оборудването бяха 20-метрова асфалтовополагаща машина без екипаж, шест валяка с двоен барабан от 13 тона и три валяка с гумени колела от 30 тона, които работеха в синхронизиран режим 1+3+3+3. Машините бяха координирани с помощта на напреднали алгоритми, системата за позициониране Beidou, която предлага сантиметрова точност, и комуникационни мрежи с голяма точност, което позволи планиране на траекторията в реално време и прецизен оперативен контрол.
Върхът на иновациите е асфалтополагащата машина SAP200C-10, революционна машина, която полага асфалт на участък с ширина 19,25 метра в едно преминаване. Тази възможност не само ускори процеса на строителство, но и намали броя на фугите, повиши гладкостта на пътя и структурната му цялост.
Всяка част от автономното оборудване беше оборудвана с множество слоеве от функции за безопасност, включително "електронни огради", функции за спешно спиране и системи за откриване на препятствия в реално време.