Toyota работи върху система за зареждане с водород, която може да попълни достатъчно гориво за стотици километри само за няколко минути. И по точно превозното средство може да мине 900 км за 12 минути заряд.

Производството на водород е енергоемко, а съхранението му също е сложно. Молекулата на водорода е най-леката от всички, така че лесно излиза. Поради това резервоарите за съхранение трябва да са много херметични и също така трябва да могат да издържат на високо налягане, което ги прави значително по-скъпи.

Задвижването с водород засегга има по-голям смисъл за големи машини, като камиони, влакове или кораби. Ето защо вниманието се насочва в тази посока.

Toyota подписа споразумение с Hydrogen Refueling Solutions (HRS) и ENGIE за въвеждане на ново поколение системи за зареждане с водород. Новото решение е предназначено да бъде по-бързо и по-рентабилно и ще бъде тествано като част от финансирания от ЕС проект RHeaDHy, който има за цел да ускори разгръщането на инфраструктурата.

Ключът е технологията Twin Mid Flow, която разполага с двойна дюза с по-високи скорости на потока, което позволява един водороден дозатор да зарежда тежки превозни средства за по-малко от 10 минути и леки коли за по-малко от пет минути. Тази иновация елиминира необходимостта от два различни вида дозатори на всяка бензиностанция.

На практика това означава, че 40-тонен камион може да бъде зареден с гориво за пробег от 600 км само за осем минути и за пробег от 900 км за 12 минути.