Предлагането на работна ръка за фабриката за електрически автомобили на BYD в Сегед представлява сериозно предизвикателство за града и региона. Според кметът на унгарския град Ласло Ботка, въпреки че има значителен местен и регионален резерв от работна ръка, се очаква да има нужда от чуждестранни работници. Посрещането на нуждите от персонал на завод, който планира да наеме десет хиляди души, няма да е лесна задача, пишат унгарските медии.

Сегашното ниво на безработица в Сегед от 1,3 процента, една трета от средното за страната, което на практика означава пълна заетост.

"Не си правим илюзии - сигурно е, че ще се появят и значителен брой китайски и азиатски работници", казва Ботка. Градската администрация се опитва да осигури необходимата работна ръка от различни източници. Кметът спомена местните центрове за професионално образование, в които значителна част от учениците са от околните населени места.

Технологичният факултет също представлява потенциален източник на работна ръка, тъй като повечето от неговите студенти не са жители на Сегед. Очаква се приток на работна ръка и от други населени места в района.

Поради близостта си до магистрала M43, фабриката ще бъде лесно достъпна от околните градове. Освен това се очакват значителен брой работници от сръбския район Войводина.  Ще има нужда и от чуждестранни гастарбайтери.

Унгария се превръща в ключова дестинация за електромобилност в Европа. Заводите за автомобили, построени от BYD и BMW в страната, включително гигантът за батерии CATL, се очаква да започнат производство през втората половина на 2025 г.

Първите два модела, които BYD ще произвежда в новата фабрика в Сегед, ще бъдат компактните превозни средства Dolphin и Atto 3.