Главният изпълнителен директор на Ford Джон Фарли призна пред New York Times, че Китай е 10 години напред, когато става дума за производство на батерии за електрически коли и че единственият шанс на Ford да настигне автомобилната индустрия на страната и след това да напредне, е да използва тяхната технология.
„Начинът, по който можем да се конкурираме с тях, е да получим достъп до тяхното знание точно както те имаха нужда от нашето знание преди 20 години и след това да използваме нашата новаторска екосистема, американската изобретателност и нашето познаване на потребителя, за да ги победим в глобален мащаб", смята Фарли.
Босът не говори за някакъв далечен бъдещ план, а за нещо, което вече се случва. Масивният BlueOval Battery Park на Ford в момента е в процес на изграждане и когато бъде готов за работа през 2026 г., той ще произвежда хиляди литиево-йонни фосфатни (LFP) батерии, които разчитат на технология от китайската CATL.
New York Times обяснява, че химията на интелигентните батерии на CATL първоначално е разработена в САЩ и след това е закупена от китайците за "малки пари". А именно, химията на LFP беше открита от учени от Тексаския университет и след това комерсиализирана от A123 Systems LLC, стартираща компания, която получи много пари от администрацията на Обама. Но пазарът на електромоболи се развиваше бавно и A123 се срина, а батерията, в крайна сметка бе изкупена от най-голямата тогава китайска компания за авточасти. Никой не можеше да знае преди десет години, че електрическите коли ще станат толкова голяма част от автомобилната индустрия.
В момента Ford работи върху малко електрическо превозно средство на цена под 30 000 долара, за да се конкурира с достъпни електрически автомобили от Китай, които все още не са пристигнали в САЩ, но вече се продават в други части на света.