В края на януари Европейската комисия започна диалог с производителите, за да спаси европейската автомобилна индустрия. Според няколко източника вече се говори за продължаване на разрешаването на продажбата на нови плъгин (зареждащи се от контакта) хибридни автомобили след 1 януари 2035 г.
Също така квотите за CO2, приложими от тази година и които неминуемо ще доведат до милиарди евро глоби за голяма част от европейските производители, няма да бъдат премахнати напълно, но има всички шансове глобите да бъдат значително намалени.
Според германския вестник Der Spiegel Европейският съюз може да пощади plug-in хибридните коли след 1 януари 2035 г. , което означава, че новите модели могат да останат в продажба, нощи че разполатат и с двигател с въътрено горене. Това споразумение е косвено признато в документ, публикуван от Der Spiegel. В него се казва, че Комисията ще "проучи възможните възможности за гъвкавост, за да гарантира, че нашата индустрия ще остане конкурентоспособна, без да намалява цялостната амбиция на целите за 2025 г." и че „постигането на целта за климатична неутралност за автомобилите до 2035 г. ще изисква технологично неутрален подход, в който електронните горива ще играят роля чрез целенасочена регулаторна промяна като част от планирания преглед."
Освен за хибридите (PHEV), забраната няма да важи и за колите с удължен пробег (EREV ).
Някои експерти смятат, че ако рlug-in хибридите бъдат разрешени и глобите за CO2 бъдат намалени, производителите ще могат да продължат да налагат високи цени за електрически автомобили, което е лоша новина за потребителите.