23 години след старта на първата линия на KitKat в София, компанията инвестира 44.2 милиона евро в новите си производствени мощности, оборудвани с машини от последно поколение
Фабриката на Нестле в София е избрана да бъде единствения производствен център за Европа за KitКat, сега и като шоколад. Във вторник бе официалното откриване на разширението на производствения център, където единствено ще се произвежда революционния за портфолието на KitKat продукт KitKat шоколад.
На събитието присъства Петър Стоилов, изпълнителен Директор на Нестле България, Гийом Льо Кунф, изпълнителен директор на Нестле за Зона Европа, Ролф Отт, заместник-ръководител на Швейцарската мисия в България, премиерът Росен Желязков, министрите на икономиката и труда и социалната политика Петър Дилов и Борсилав Гуцанов, и други официални лица. Те имаха възможността да разгледат иновативната производствена база отвътре и да опитат от новия KitKat шоколад.
Новата инвестиция на стойност 44.2 милиона евро е резултат от нарастващия интерес към KitKat, както в България, така и цялостно в европейски и глобален план.
Екипът на фабриката, в съвместна работа с българска строителна компания посвещават над 30 месеца съвместна работа, за да преустроят част от сградния фонд на фабриката. Новото производство е с площ над 3250 кв.м, оборудвано с машини от най-ново поколение, произвеждащи 420 шоколада на минута, всеки от които изминава 1.2 километра на поточната линия преди да бъде опакован.

Иновативната технология позволява консумацията на газ да се намали с до 30%, водният разход да се редуцира с 67%, а общия въглеродния отпечатък с 30% като всички опаковки са възможни за рециклиране. С тази инвестиция Нестле България затвърждава своя ангажимент и мисия да произвежда продукти с отдаденост за крайния консуматор и грижа към околната среда.

От София, новата продукцията поема към 17 пазара по света, сред които Великобритания, Франция, Италия и Канада. Това става възможно, благодарение на работата на целия екип на фабриката, който нарасна с 70 нови работни места, разкрити специално за новото производство.

Новата продуктова гама KitKat е съставена от балансирани слоеве кремообразен пълнеж и хрупкава вафла, покрити с плътен шоколад с уникален мраморен ефект. KitKat сега и като шоколад не съдържа изкуствени оцветители и консерванти, а какаото е 100% отговорно добито и сертифицирано. Вкусовете са три - солен карамел, лешник и двоен шоколад.

„Тази инвестиция е потвърждение за голямото доверие на Нестле Групата към екипа в България да произвеждаме високо качествена и безопасна храна и препотвърждава експертизата на целия екип на фабриката ни в София, като компетентен иновативен център за развойна дейност на шоколадови продукти. Безспорно е повод за гордост да видиш как марка като KitKat вече започва своя живот и като шоколад и то точно тук при нас и има амбицията да даде още повече радостни моменти и пълноценни почивки на милиони хора по света." – каза г-н Петър Стоилов, изпълнителен директор на Нестле България.
"Този месец се навършват 90 години от създаването на KitKat. Горди сме, че именно в България е сърцето на тази инвестиция с продукти, които се произвеждат тук и се изнасят за цяла Европа. Това постижение се дължи на отдадеността и опита на нашите български колеги. Техните умения превърнаха тази фабрика в ключов производствен хъб за Нестле", коментира Гийом Льо Кунф.
Примерът Росен Желязков определи партньорството между България и Нестле като стратегическо.
"То е такова не само заради това, че през тези десетилетия Нестле се превърна в основен социален партньор, в партньор, който осигурява, работни места, показва как трябва да изглежда истинският бизнес - иновативен, честен, почтен, ориентиран към нуждите на обществото, но и защото Нестле създава един изключително важен и добър ротационен образ на България", каза Желязков.
Шоколадовата фабрика на Нестле в София е с над 80 години история в производството на шоколадови изделия, създадена през 1939 г. Тя е една от трите най-големи центъра за производство на KitKat® в Европа с над 15 000 тона производство на годишна база, като 90% от готовата продукция е за експорт, а 10% се реализира на местния пазар. В нея работят над 650 служители.
За 30 -годишната си история компанията Нестле се е доказала като стратегически инвеститор в България със стабилни инвестиции от със средно 10 млн. щатски долара на година в производствени мощности, условия на труд и инфраструктура. През 2020 г. компанията бе удостоена със званието „Инвеститор на годината".