Китайските марки държат огромните 76 процента дял от глобалния пазар на електрически коли и plug-in хибриди (PHEV). В Европа обаче техният пазарен дял е малък, но са постигнали особено силен напредък на по-слабо развитите пазари по света.

В Германия, най-големият автомобилен пазар в Европа, китайските производители представляват само около 4 процента от 578 000 продадени електромобили миналата година. Цифрите са малко по-високи във Вликобритания и Франция - 7 и 5 процента от общите продажби. Най-добре се справят в Испания и Австрия, където представляват 10 и 11 процента от общите продажби на електрически коли.

Извън Европа китайските производители на автомобили имат много по-голям успех. В Бразилия цели 82 от всички електрически и plug-in хибридни коли, продадени през 2024 г., идват от Китай. Те имат 77 процента пазарен дял в Тайланд и 70 в Мексико. Популярни са и в Австралия и Нова Зеландия, като представляват 26 и 15 процента от продажбите.