Групата за лукс и мода "Прада" е на път да купи "Версаче", която е част от Капри Холдингс. Според италианските медии, цитиращи Блумбърг Нюз, става въпрос за сделка от порядъка на 1,5 млрд.евро. Споразумението трябва да се подпише до края на март. Ако това наистина стане, ще бъде въпрос от епохален характер. От една страна, ще означава край за марката, чийто символ е Медуза. Тя беше основана през 1978 г.от покойния Джани Версаче и сега се управлява от сестра му Донатела. Именно русата италианка, известна с ексцентричния си вид, успя да задържи по върховете марката на брат си, убит в Маями през 1997 г. Това направи и чрез лансирането на фирмата благодарение на тесните си връзки с най-известните личности от Холивуд.
Едва ли след продажбата на марката обаче би останала неин креативен директор. Най-вероятно ще бъде заменена от Дарио Витале, който е много близък на Миуча Прада. Той наскоро напусна Miu Miu, друга от марките на "Прада".
Въпреки че "Версаче" не е това, което беше в миналото, тя все още продължава да блести на модния хоризонт заради добрата си комуникация.
От друга страна, сделката ще отбележи началото на нова ера в италианския пазар на лукс. Ще се формира ново, напълно италианско крило в световния пазар на висша мода, като се има предвид, че останалите Големи в тази сфера на Апенините са вече част от френските колоси за лукс. LVMH и Kering доминират изцяло този пазар в света. Към тях принадлежат и италианските марки "Гучи", " Фенди", "Ботега Венета", "Лоро Пиана, "Валентино". Засега единствена "Прада" успя да удържи и през третото тримесечие на 2024 г.отбеляза скок в продажбите си благодарение на марката си Miu Miu, популярна сред младите.
Френските гиганти в лукса пак ще си останат най-големите в света, но и те вече се ориентират към друг вид инвестиции , например в недвижимото имущество и хотелите. Те са много по-доходоносни от модата в момента.
"Прада" има 15 хил.служители в света и оборот за 3,8 млрд.евро за миналата година, а "Версаче" едва 2000 служители и оборот за 1,03 млрд.долара.