Няма индикации да намаляват цените на самолетните билети поне на нашия пазар. Това заяви Бистра Маринкова, изпълнителен директор на „България еър" на годишната среща на Асоциацията на българските авиокомпании.  Тя обърна внимание на квотите въглеродни емисии, чиято цена е борсова и се начисляват в цените на билетите. От началото на тази година авиокомпаниите, с мащаб като българския превозвач, са длъжни да зареждат т.нар. устойчиво гориво, което е на по-висока цена.

Забранено е танкирането на гориво (зареждане от началната точка на по-големи количества), което означава, че ако в София цената е по-ниска, отколкото в Прага, или обратното, самолетът не може да зареди гориво на по-ниската цена и да се върне с него, обясни тя. Към това се прибавяло и ескалиращото повишаване на наземните услуги.

Всичко това няма как да води към намаляването на цените на самолетните билети, каза още Маринкова.

По данни на Асоциацията на българските авиокомпании разходите за гориво през миналата година са намалели с 3 на сто, спрямо 2023 г., но останалите разходи са скочили с 11 на сто.

"България еър" е единствената българска авиокомпания, която извършва международни полети и такива по вътрешни линии. Тя издава стотици безплатни билети за хора със здравословни проблеми, нещо, което оставало незабелязано.