Младият Луиджи, възрастният пекар Фабио и сеньорина Ломбарди от появилите се през 2005 г. реклами на брускети заблуждават потребителите. Те са герои в клип, който внушава, че хлебчетата са италиански, а не произведени у нас.

Това е установила проверка на Комисията за защита на конкуренцията. Заради нарушението тя е глобила с 213 300 лв. производителят на брускети "Марети" "Итал фууд индъстри" от Шумен.

Производството е образувано след самосезиране на комисията в края на 2009 г. От ведомството на Петко Николов напомнят, че заблуждаващата реклама е забранена като една от формите на нелоялна конкуренция. В клипа на брускетите се внушавало, че са "хрупкави и съблазнително вкусни оригинални италиански хлебчета". Същото впечатление оставало и от надписите върху опаковките.

Според ведомството производителят е трябвало ясно да посочи българския произход на продукта.

Тя е проучила детайлно двата рекламни клипа - от сюжета до мелодията, която била характерната за Южна Италия тарантела. Като доказателство, че производителят ги е поръчал, в анализа на КЗК е е цитиран имейл от 2008 г. С него представител на "Итал фууд" дал препоръки на рекламната агенция как да звучи вторият клип на брускетите. Сред идеите там е, че "Фабио би могъл да общува закачливо със сеньорини на пазара като истински италианец", а рекламното послание трябвало да е "базиран на италианското начало на продукта".

В мотивите на КЗК се посочва, че брускетата е с произход от Италия и така се създава нагласа у потребителя, че това е гаранция за качество. По същия начин се очаквало уискито от Шотландия да притежава най-добрите вкусови качества.

Комисията е разпоредила спиране на рекламите и поставяне на надписи на български върху опаковките.

В становището си от "Итал Фууд Индъстри" оспорват твърденията на КЗК. От там посочват, че брускетите са по специално разработена от италиански техонолог рецепта. Те се продавали не само на нашия пазар и затова рекламата им е направена така, че да може да се излъчва и в ефира на други държави. (24часа)