- Каква е Вашата прогноза за развитието на компанията, както и на сектора за търговия с бързооборотни стоки през следващите 12 месеца?
- Развитието на компанията за изминалата година е отлично и това ни дава основание да планираме още по-големи инвестиции в страната. В началото на тази година ние станахме първата търговска верига в България, чийто брой магазини надхвърли 100. През следващите три до четири години планираме мрежата от BILLA магазини в страната да достигне 150, с фокус основно в София, Пловдив, Варна и Бургас.
В момента има 3 ясни лидера на българския ритейл пазар – „Кауфланд“, BILLA и „Лидл“, като всички останали играчи са далеч след тях в пазарния си дял.
Миналата година един от големите и основни ритейл играчи на българския пазар, Пени, се изтегли от страната, а очакваното сливане на двете търговски вериги „Пикадили“ и „Карфур“ не се състоя. Това само доказва очакванията развитието на модерната търговия спрямо неорганизираната да не търпи съществени промени през следващите години, а 3-те топ вериги с най-голям дял от пазара да продължава да се дистанцират като позицията от всички останали.
- Какви са водещите тенденции на пазара, на който работи компанията?
- Нашите анализи върху потребителското поведение на пазара на бързооборотни стоки показват, че българинът пазарува по-малко и по-често, като тенденцията на повишаване на честотата на покупките се запазва. Това е поради факта, че клиентите търсят свежи продукти на достъпни цени, с добро качество.
През последните години се очертава и нарастващ интерес към български продукти. Очакмаче търсенето им постепенно да се увеличава още, тъй като все повече потребители осъзнават, че българските продукти имат същото, а често дори по-добро качество спрямо продукти от държави от Западна Европа.
Затова и основен елемент от политиката на BILLA България е да увеличава непрекъснато процента на български продукти в своята верига и да подпомогне подобряването на репутацията на българската продукция.
Цялото интервю - в книжното тяло