Отказвайки се от хартиена фактура те спестиха 15 милиона листа хартия и спасиха от изсичане 1 800 дървета
От началото на годината близо 45 000 клиенти на ЧЕЗ са се регистрирали за получаване на електронна фактура. Услугата бе въведена от „ЧЕЗ Електро България“ АД през 2011 г. Над 323 000 от клиентите на компанията вече се отказаха от хартиената фактура и избраха удобствата и сигурността на електронната. Само за 2015 г. броят на абониралите се за по-модерния и екологичен електронен вариант е над 130 000, което е увеличение с 325% в сравнение с предходната 2014 г.
Най-голям е делът на предпочелите електронна фактура в София – над 54%. Значителен интерес към услугата е отбелязан в Плевен и Благоевград. 79% от регистриралите се за електронна фактура са го направили по интернет, а останалите клиенти са заявили услугата в Център за обслужване на клиенти на ЧЕЗ и по телефон на денонощната линия на компанията 0700 10 010.
Изборът на електронна фактура е изключително удобство за клиентите, гарантира сигурна защита на личните им данни, спестява време и дава възможност за лесно и практично контролиране на разходите. Електронната фактура е валиден, електронно подписан данъчен документ и е напълно идентична с хартиената. Бързото и навременно получаване на информацията за месечните задължения, сигурният достъп до данните по всяко време, осигуряват допълнително спокойствие и комфорт.
Чрез избора на електронната фактура клиентите на ЧЕЗ дават своя принос и към опазването на околната среда. Отказвайки се от хартиена фактура те спестиха 15 милиона листа хартия и спасиха от изсичане 1 800 дървета.
Електронната фактура е напълно безплатна Тя може да бъде заявена на корпоративния уебсайт www.cez.bg, в Центровете за обслужване на клиенти, с обаждане на 0700 10 010 или в офисите на Изипей. За целта е необходимо да се предостави клиентски номер, оторизационен код и имейл адрес. След регистрацията клиентите могат да следят документите си както в електронния архив на сайта, така и на посочения от тях имейл адрес.