Стефка Чакърова: За да се постигне успех, трябва постоянство

"Моят магазин" в Стара Загора е създаден през 2000 г. В него работят седем човека, заедно със собственичката Стефка Чакърова. Предлагат се много и разнообразни стоки. Ако клиентът има нужда от продукт, който липсва от рафтовете, собственичката лично го намира и предоставя.

- Защо и как избрахте да започнете този бизнес?

- Това ми харесваше да правя. Когато закупих магазина се чудех какво да продавам в него и се насочих към храната. Това мисля, че е най-сигурният бизнес, макар и много рисков и трудоемък. Просто смятах, че хората няма да спрат да ядат. Дори и в криза, хората не спират да ядат.
Аз замествам всички служителки, когато са в платен годишен отпуск. Те са шест човека, с двайсетина дни отпуск, а това е доста време. Отделно работя по една дневна и една нощна смяна, а след това два дни почивам.
Преди не бях вътре в колектива, но така по-добре контролирам нещата, по-добре се виждат и слабите места.

- Кое е това, което най-много ви мотивира?

- Радвам се, че толкова години успях да се задържа в този бранш. Доста други магазини фалираха. Харесва ми да общувам с хора. Това е квартален магазин и на практика се познаваме с почти всички, а и е приятно да посрещаш клиентите.
Пазарувах от "МЕТРО" още преди да има магазин в Стара Загора. Преди това ходех в Пловдив. "МЕТРО" предлага най-различни продукти, които никъде другаде не мога да намеря - по-скъпи марки уиски, биобира и други. Зареждам и традиционни стоки, но и скъпи и луксозни.

- Кои са най-важните хора за успеха на вашия бизнес?

- Клиентите, разбира се. Няма по-голям от клиента. На моите клиенти им угаждам и те са абсолютно спокойни. Могат да поръчат нещо, което не присъства в магазина, и аз да го намеря и донеса.

- Кои са най-големите предизвикателства, пред които сте се изправяли?

- Първите три години, докато разработя магазина, ми беше най-трудно, особено с нощите смени. "МЕТРО" винаги има документи, които са изрядни, получавам фактура и сертификат. Това ми помага пред проверяващите - когато чуят, че дадена стока е от МЕТРО, са сигурни преди да проверят, че проблеми няма да има.

- Какво научихте за тези години като предприемач?

- Първите години само влагаш. Резултатите се виждат бавно, но ги има. Трябва голямо постоянство. Бих посъветвала младите предприемачи да са железни.

- Как си представяте своя бизнес след 5 години?

- Сигурно след време ще имам втори магазин. Държа да е моя собственост. Един магазин, за да е успешен, трябва да има контрол. Предизвикателство ще е да контролирам и втори обект.

*"24 часа" е ексклузивен медиен партньор на кампанията „МЕТРО Ден на предприемача“. Рубриката представя български предприемачи и се осъществява със съдействието на „Метро Кеш енд Кери България“.