Нели Господинова: Научаваш се да цениш клиентите и персонала, без тях не можем да осъществяваме бизнес

Магазин „Нинел” в село Равадиново работи от 17 март, 2008 г.
Намира се на входа на селото в непосредствена близост до известния замък, а на 2 км е и къмпинг "Златна рибка". Той посреща много местни жители, туристи и почиващи, а през лятото броят на клиентите се увеличава пет-шест пъти. Персоналът е от петима души, а с него се занимава и цялото семейство на Нели Господинова. Името му е събрано от тези на съпруга Николай, голямата дъщеря Теодора и малката Димитринка.

- Защо и как избрахте да започнете този бизнес?

- Към този бизнес се ориентирахме, защото първо трябваше да сменим модела на работа – от обществения сектор към частния. Идеята за магазин за хранителни стоки дойде от изискванията и нуждите на туристите.

- Кое е това, което най-много ви мотивира?

- Мотивират ни много неща – първо разчитаме на себе си за доход, така не ни се налага и ние самите да търсим работа. Разбираме от този бизнес, тъй като той е свързан и с другия ни – отдаване на стаи на туристи и гости на селото. Всеки, който посети къщата ни има нужда и от магазин. Живеем в развиващ се район . Замъкът помогна много туристи да идват в селото, не само при нас, но и като цяло тук.

- Кои са най-важните хора за успеха на вашия бизнес?

- Най-важните хора са всички, които участват в него. На първо място е семейството. В годината когато го отворихме нашето семейство започна да работи в него. После намерихме персонал, не са за подценяване и доставчиците.

- Кои са най-големите предизвикателства, пред които сте се изправяли?

- Предизвикателствата бяха много. Този магазин сме го строили сами, сами го обзаведохме, стартирахме бизнеса си без чужда помощ. Съпругът ми е счетоводител по професия, това беше от голяма помощ, той води документация, вадил е разрешителни. Финансовият момент не беше лесен, но се справихме и така заработихме. Първата и втората година бяха много трудни, нещата след това започнаха да вървят добре.

- Какво научихте за тези години като предприемач?

- Научих се да бъда много търпелива, защото такъв магазин се разработва много трудно. Минава доста време докато клиентите се убедят, че това е техният магазин. Научаваш се да цениш клиентите и персонала, без тях не можем да осъществяваме бизнес.

- Как си представяте своя бизнес след 5 години?

- Обмисляме много идеи. Вероятно ще искаме още един обект. Насочили сме се и към друга сфера - на ресторантьорството. Ще развиваме и бизнеса си, който е свързан с туризма. Важното е семейството ни да е добре, да сме здрави, а останалото ще развиваме с времето. 

*"24 часа" е ексклузивен медиен партньор на кампанията „МЕТРО Ден на предприемача“. Рубриката представя български предприемачи и се осъществява със съдействието на „Метро Кеш енд Кери България“.