Комисията за защита на потребителите е проверила магазини, които продавали скъпо на руснаци и заблуждавали с цените. Експертите установили, че на щанда продуктът бил на по-ниска цена, различна от тази в касовата бележка. Това обясни председателят на КЗП Димитър Маргаритов, който представи резултати от извършени проверки пред депутатите от икономическата комисия.
Акцентът това лято били проверките на магазини и супермаркети по морето заради чужденците, които осъществяват т.нар туризъм в домашни условия, каза Маргаритов.
От май до септември КЗП е извършила 4890 проверки по Черноморието и е съставила 298 акта.
В заведенията за хранене било установено, че липсвали цени в менюто. Имало и листи с цените в евро, което заблуждавало потребителите, че предлаганият продукт е евтин.
Хотелите най-често се рекламирали с по-висока категория, отколкото притежават. Къщите за гости пък се представяли като семейни хотели.
От КЗП временно затворили и няколко офиса на туристически оператори, тъй като те не притежавали удостоверение за регистрация за извършване на такава дейност.
Проверка била извършвена и на 30 алкохолни проби, взети предимно от ол инклузив хотели. 4 от тях не отговаряли на изискванията.
През зимният сезон експертите на КЗП ще проверяват и спа центровете, стана ясно от думите на Маргаритов.
Заради новата наредба от 29 януари, която влезе в сила през август и забавянето на процеса, КЗП ще се задейства пред предстоящия сезон.
Много от търговците са подали документи за издаване на сертификати съгласно наредбата.
Ако процесът мине нормално, проверките в спа центровете започват през предстоящата зимна, обясни шефът на КЗП.