Само няколко седмици след старта на най-новото поколение на BMW Серия 5 се допълва и с Plug-in хибриден вариант. Като спортна лимузина BMW 530e iPerformance дава възможност за електрическо шофиране при нулеви локални емисии, а средният разход от 1,9 л/100 км отговаря на СО2 емисии от 44 г/ км.


Модерният електромотор на задвижването BMW eDrive развива 95 к.с. и максимален въртящ момент от 250 Нм, а четирицилиндровият бензинов двигател развива 184 к.с. и 320 Нм. Системната мощност от 252 к.с. и максималният въртящ момент от 420 Нм ускоряват BMW 530e iPerformance за 6,2 секунди от 0 до 100 км/ ч и позволяват развиването на максимална скорост от 235 км/ ч. При реални условия може да бъде постигнат пробег до 650 километра. В чисто електрически режим BMW 530e iPerformance може да измине до 50 километра. Максималната скорост, ако се използва само електрическата тяга е 140 км/ ч.


Електромоторът и двигателят с вътрешно горене задвижват задните колела на лимузината чрез серийната осемстепенна трансмисия Steptronic. Благодарение на разполагането на електромотора пред трансмисията всички предавателни числа се ползват и при чисто електрическо задвижване. По този начин вече не е необходим преобразувател на въртящия момент, което до голяма степен компенсира допълнителното тегло на допълнителните компоненти на задвижването. Високоволтовият акумулатор от литиево-йонни клетки с общ капацитет от 9.2 квтч е монтиран компактно под задната седалка и е оборудван с ефективно течностно охлаждане с интегриран нискотемпературен кръг.

Благодарение на тази умела интеграция BMW 530e iPerformance разполага с вместимост на багажника от над 410 л и равен товарен под. Докато BMW 530e iPerformance е паркирано, високоволтовият акумулатор може да бъде зареден напълно от конвенционален домакински контакт за по-малко от 5 часа, а от BMW i Wallbox (зарядна мощност 3,7 квт) за по-малко от 3 часа.


Най-характерните елементи на Plug-in хибридния вариант са сините междинни пластини на бъбрековидната радиаторна решетка, сините капачки на главините на колелата, разположената отляво между арката на предния калник и предната колона букса за зареждане, емблемите eDrive на задните колони и естествено надписа 530e на капака на багажника. При отваряне на вратите погледът на пътниците попада върху осветените бленди на лайстните на праговете с надпис eDrive и продължава към интериора, който при всички варианти на бизнес-седана е продължение на спортно-елегантния характер на външния дизайн. BMW 530e iPerformance е оборудвано допълнително с бутон eDrive на средната конзола, както и специфичен дизайн на уредите на арматурното табло пред водача и на централния информационен дисплей.


Чрез бутона eDrive работата на BMW eDrive в допълнение към настройките SPORT, COMFORT и ECO PRO на контрола на шофирането може да бъде адаптирана към съответното ползване на автомобила. На разположение са три режима на шофиране: AUTO eDRIVE, MAX eDRIVE и BATTERY CONTROL. При всички ситуации на пътя AUTO eDRIVE осигурява оптимално взаимодействие между двигателя с вътрешно горене и електромотора и позволява чисто електрическа максимална скорост от 90 км/ ч. като базова настройка този режим се активира автоматично при всеки нов старт на автомобила. В режим MAX eDRIVE BMW 530e iPerformance се движи чисто електрически. За тази цел се ползва пълната мощност на електрическото задвижване и е възможна максимална скорост от 140 км/ ч. Но стартирането на двигателя с вътрешно горене е възможно по всяко време чрез кикдаун положението на педала на газта, когато има нужда от допълнителна мощност, например при изпреварване. В режим BATTERY CONTROL водачът винаги има възможност ръчно да настройва нивото на заряд на високоволтовия акумулатор. Като стойност може да бъде зададена областта между 30 и 100% на максималното ниво на зареждане, като по този начин чисто електрическото шофиране се резервира за по-късен етап. Интелигентното управление на акумулатора на BMW 530e iPerformance поддържа нивото на заряд на високоволтовия акумулатор константно на избраното ниво или го вдига до настроена по-рано стойност, като при това електромоторът работи като генератор. Така в режим BATTERY CONTROL е възможно запасите от електроенергия да бъдат пестени или дори повишени по време на шофиране по магистрала например, за да може последващото движение в града да бъде при нулеви емисии.


BMW 530e iPerformance разполага с редица технологични джаджи. По желание водачът може да получава подкрепа от всеобхватни асистиращи системи, които могат да бъдат ползвани и в режим eDrive. Такива са например асистентът при избягване на препятствие, предупреждението за напречен трафик, асистентът при смяна на лентата, както и активното предупреждение при смяна на лентата, което при опасност от сблъсъци се намесва чрез кормилното управление.

Опционалният активен автопилот (ACC) и асистентът за поддържане на лентата разполагат с нови функции. Сред тях е възприемането на ограниченията на скоростта, което Speed Limit Assist предоставя на активния автопилот, като водачът може да ги адаптира в диапазона +/Ц 15 км/ ч. С това BMW 530e iPerformance се приближава още повече до автоматизираното шофиране. Това важи и за асистента при завиване и водене в лентата; от покой до 210 км/ ч автомобилът подпомага водача при поддържането на дистанцията, ускорението, спирането и воденето в лентата.