Оргахим АД и Асоциацията на интериорните дизайнери обявиха Цвят на годината за 2017. В процеса по избора участваха дизайнери, продуктови мениджъри и специалисти по колористика.

„Тракийско злато“ съгласно каталога на Оргахим е вдъхновен от корените и земята ни, цветът обобщава главната тенденция в интериорния дизайн да се използват естествени „устойчиви“ материали. Цвят на слънцето, на духовното израстване и на съвършенството. Цветът на 2017 е свързан както с Изтока, така и със Запада – от златото на ориента до блясъка на ренесансова Европа. Принадлежи към жълтата гама, свързвана с емоциите и настроенията и възприемана еднакво добре както от мъже, така и от жени.

„Тракийско злато“ е перфектен акцент в т.нар. скандинавски интериорен дизайн, който е изключително популярен и актуален вече и в България. Цвят 2017 има своята символика и място и в градската среда – паметници, фасади и паркове грейват в орнаменти от „Тракийско злато“. В столицата жълтите павета и до днес са неформален паметник на културата с многолика символика за стародавен център, съчетаващ усещането за управление, държавност, естетика и лукс.

Според специалиста по цветознание д-р инж. Мирослава Петрова изборът е съобразен с нейните очаквания за съчетание на световните тенденции и типични регионални характеристики: „Очаквах цветът на 2017 да е силно асоциативен и богат нюанс, който да провокира всеки човек да открие в него собствена история. Да е темпераментен и същевременно спокоен, така че да предоставя множество подходящи възможности за приложение в интериора.“ – коментира тя.

“Цвят на годината” е инициатива на Оргахим АД, която се провежда за втора година година в партньорство с Асоциацията на интериорните дизайнери в България. Целта е тя да се превърне в генератор на нови идеи в работата с цветове, както и да зададе тенденции и перспективи за вида на обграждащата ни среда, коментират от „Оргахим“.

Според представители на компанията, това ще е активност, която провокира въображението на интериорните дизайнери и улеснява потребителите в избора на бои и материали за декорация. Амбицията на „Цвят на годината“ е да се наложи като водещо събитие в бранша и да даде възможност на професионалната гилдия да задава тенденции на локално ниво.