Столичният общински съвет /СОС/ прие бизнес-плана на "Топлофикация София", според който инвестиционният план на дружеството е на обща стойност 75 757 хил. лв., като собствените средства са 68 509 хил. лв., а 7 248 хил. лв. са привлечени по фонд "Козлодуй".
В бизнес-плана е посочено, че един от най-важните обекти в топлоизточниците през 2017 г., е "Инсталацията за комбинирано производство на енергия в София с оползотворяване на РДФ гориво", чиято обща стойност е 285 225 000 лв. като 68 процента от средствата ще бъдат получени от ОП "Околна среда". Предстои да се проведе тръжна процедура за избор на изпълнител и да започне изграждането на обекта. Приоритетен обект в топлопреносната мрежа е реконструкция на 21 км топлопроводи, включване на нови абонати в мрежата, подобряване на качеството на обслужване на клиенти и повишаване на събираемостта.
По време на дебата общинските съветници и ръководството на "Топлофикация София" отговориха на критиките, отправени в зала от омбудсмана Мая Манолова за дейността на дружеството. Директорът на "Топлофикация" Георги Беловски посочи, че през 2016 г. са ремонтирани само 8 км топлопроводи, а не 22 както е било по план, заради завишените изисквания от страна на общината за издаване на разрешителни за строеж в зелени площи. Голяма част от тръбите на "Топлофикация" преминават именно през паркове и градини, обясни директорът. По думите му тези разрешения за строеж са издадени в отоплителния сезон, но по закон дружеството не може да извършваме рехабилитация по това време на годината.
Що се отнася до заплатите на служителите в "Топлофикация" Беловски подчерта значението на колективния трудов договор като базисен документ за определяне на възнагражденията. Общият брой на служителите в дружеството е 2340 със средна заплата под 1000 лв.
За разходите за правни услуги директорът на дружеството направи извода, че колкото по-интензивно дружеството събира своите вземания, толкова повече се очаква различните държавни такси, които след спечелване на делата ще бъдат възстановени, да бъдат възстановени. Разходите обаче ще бъдат устойчиво високи, докато събираемостта стане текуща и не се стига до съдебни производства, обясни Беловски.
Той подчерта, че бизнес-планът е разгледан от три комисии в СОС и отразява желанието на ръководството на дружеството да промени начина, по който функционира компанията. Със застъпването на нашия екип декларирахме, че на първо място поставяме взаимоотношенията с клиентите като за това помага обновения сайт на дружеството, онлайн каналите за комуникация, Фейсбук страницата на дружеството.