Имот за 15 млн. лв. е обявен за продажба в онлайн платформата за обяви OLX, показва справка в сайта.
Хотелът се намира на морския бряг в курорта "Св.Св. Константин и Елена" и е разположен на почти 14 000 кв. м.
Най-скъпите обяви в платформата са за хотели и комплекси, обясни Спас Сливков, изпълнителен директор на OLX България.
В категорията на недвижимите имоти се наблюдава и голям интерес, като 35 на сто от обявите получават запитване в рамките на седмица от публикуването им.
Това означава, че поне половината от тях стигат до сделка, уточняват от компанията.
OLX е част от международната компания Naspers. 135 000 потребители публикуват поне по една обява всеки месец. Затова и според данни на агенцията за онлайн изследвания "Гемиус" сайтът OLX е в Топ 3 на най-посещаваните в страната.
Агенцията обаче не отчита мобилните посещения, където от OLX наблюдават най-голям ръст на потребителския интерес.
В края на 2016 година за първи път броя нови обяви, публикувани през мобилното приложение надвиши броя на обявите, публикувани през десктоп, коментира Спас Сливков, изпълнителен директор на OLX България.
Според мениджмънта на компанията това е знак за стабилна тенденция за ръст на потребителите, които предпочитат да ползват платформата на телефона си.
През 2017 година OLX ще инвестира в развитието и подобряването на мобилните си продукти. Планират се и безплатни уебинари, на които всеки ще може да обогати знанията си за онлайн търговията и да получи ценни съвети от професионалисти в различни области.
"Това отразява нашето желание да помогнем на малкия, средния и микробизнеса в България да търгува онлайн. Каним наши потребители и тези, които все още не са част от ОЛХ. Ценна информаиця как да продават по-добре, как да оформят обявите си какво се търси и какво се предлага, за да може да им помогнем какво да търгуват онлайн", заяви Сливков.
На пресконференция той представи анализа на OLX за изминалата година, както и плановете на компанията за 2017 г.
Водещи по продажби са категориите Мода и Електроника, в частност мобилни телефони и таблети. Традиционно сред най-популярните сегменти на www.olx.bg попадат и стоките За бебето и детето, следвани от Спорт, книги и хоби.
Анализът на OLX сочи, че стоките с най-много запитвания за покупка са мобилните телефони и таблети, обявите за работа и автомобилите втора ръка. По-активни през изминалата година са били мъжете, които са 65% от потребителите в платформата, докато жените съставляват 35%.
Като любопитна тенденция за 2016 г. се отличава повишеното търсене на екскурзии и почивки.
“Това се дължи най-вече на факта, че хората все по-често предпочитат да организират пътуването си сами и по-често избират за престоя си настаняване в къщи за гости. Забелязва се и по-голям интерес към т.нар. „селски туризъм“, но най-търсени остават летните почивки от подкатегорията „На море“, коментира Спас Сливков.
Общо за 2016 г. мениджмънтът на OLX отчита 24% ръст на частните потребители спрямо предходната 2015 г. Бизнес потребителите на платформата са се увеличили с 32%. Това означава, че все по-голяма част от малките и средни търговци в България предпочитат OLX като канал за реализиране на успешни сделки. При тях най-много обяви има в категория Мода, Електроника и Автомобили.
“Големият ръст на бизнес потребителите се дължи и на отдел Обслужване на клиенти по телефона в OLX. Колегите са в непрекъснат контакт с нашите потребители, като им съдействат за постигане на по-добри резултати и им предоставят възможности да оптимизират обявите си”, заяви Спас Сливков.
За изминалата година най-активните градове, спрямо броя на обяви на глава от населението, са Варна, Бургас, Враца, София и Видин. Най-малко обяви са публикувани от потребителите в Кърджали, Силистра и Благоевград.
Данните на OLX отчитат и специфика при най-търсените стоки по региони. Във Варна с най-голям интерес са продуктите в категория За бебето и детето, както и обявите за работа. Това се дължи на многото обяви през лятото, предлагащи сезонна заетост. В Ямбол най-популярна е категория “Електроника”, а в Пловдив “Екскурзии и почивки”. В София най-търсени са автомобили, мода и недвижими имоти.
В платформата се забелязва и сезонна активност на потребителите. През зимата, например, най-търсени са аудио техниката, телефоните, гумите, джантите и автомобилите, като за месец януари се наблюдава засилен интерес към джипове и АТВ-та. Най-популярните стоки през пролетта са в категориите Електроника (телефони и таблети), Мода и За бебето и детето. През лятото се повишава търсенето на екскурзии и почивки, най-вече в подкатегорията На море, обявите за работа, климатици и ремаркета. Сред най-търсените през есента се нареждат отново компютрите, телефоните и екскурзиите (предимно в къщи за гости), както и обявите за обзавеждане на дома и градината.