Ремонт на локомотивите и търгове за наемане на нови, за да може БДЖ да изпълнява графика за движение на влаковете. Това поиска във вторник министърът на транспорта Христо Алексиев.

Според него една от най-важните мерки е рефинансиране на дълговете на БДЖ. Кредитори разпродават активи, включително и акции на компанията в “Алианс България”.

Министърът смята, че концесията за летище Пловдив трябва да продължи, а за летище София настоява за дискусия. Предишният министър Ивайло Московски отложи срока за подаване на оферти за концесия за май.

БДЖ може да фалира, докато стане концесията на летище София, заяви Алексиев. Със 600 млн. лв. от нея се разчиташе да се погасят дълговете на БДЖ и да се купят нови влакове.

“Прекратяваме рамковите договори за планови ремонти на Национална компания “Железопътна инфраструктура”. Те са с две фирми и са отпреди няколко години”, каза още Алексиев. Той смята, че е редно за всеки ремонт да се прави отделна поръчка.

До края на март ще бъдат обявени търговете за големите жп проекти, които ще се строят с европари. Те са за 700 млн. евро. Всяка седмица забавяне за магистрала “Струма” е фатално, заяви министърът.