И КЕВР иска информация защо станаха повредите в парното и с жиците на ЧЕЗ

Нова голяма авария на топлопровод от 1200 мм стана към 17 ч в “Младост” срещу The Moll, съобщиха от “Топлофикация-София”.

Това е третият ден след аварията с магистралния топлопровод на столичната топлофикация, която остави без парно и топла вода почти цялата източна част на София и преди още да беше възстановено топлоподаването в квартал “Слатина” и част от “Дружба 1”.

Работници на фирмата са започнали да махат бетонните плочи и да правят разкритие на авариралия топлопровод. В. “24 часа” снима началото на новата авария.

В сряда сутринта

поетапно и по

график ще бъдат

спирани парното

и топлата вода

в различни части на “Младост”.

По-рано през деня от топлофикация съобщиха, че е възстановено топлоподаването към “Гео Милев”, “Лозенец”, “Изток”, “Изгрев” , “Дианабад”, “Мусагеница”, “Дървеница”, “Витоша”, “Студентски град”, както и в “Младост” 1, 1А, 2, 3, 4.

От неделя, когато се получи пробив на магистрална тръба, която е на възраст 27 г., почти цялата източна част на София остана без парно и топла вода. Във вторник топлоподаването бе възстановено, но без двата квартала.

Има сигнали, че някои блокове от “Младост 4” и в “Студентски град” все още са без парно, казаха в ранния следобед от компанията. Явно това са били първи сигнали за новата голяма авария, предположиха от дружеството.

Във вторник компанията все още

се вместваше

в разрешените

48 часа,

през които може да е спряно топлоподаването. Тези часове изтекоха към полунощ.

Хората от “Младост”, които ще бъдат без парно повече от 48 часа, ще могат да търсят обезщетение.

От дружеството съобщиха още, че дните, в които е нямало парно, ще бъдат изключени от сметките за февруари.

От вторник в Комисията по енергийно и водно регулиране постъпват питания как ще бъдат обезщетени клиентите, които стояха на студено и без топла вода.

От КЕВР

съобщиха, че се

дължи неустойка

в размер на стойността на недоставената топлинна енергия за периода на закъснението, ако повредите в топлопреносната мрежа или в абонатната станция не са отстранени в срок от 48 часа.

Регулаторът дава пояснения и за обезщетенията при спиране на тока. В чл. 44, ал. 1 на общите условия на “ЧЕЗ Разпределение България” се посочва: “В случай че потребителите останат без електрическа енергия по вина на електроразпределителното предприятие повече от 24 часа след получаването на уведомление от потребителя,електроразпределителното предприятие

заплаща на

потребителя

обезщетение

от 30 лева

и по 20 лв. за всеки следващ период от 12 часа без осигурена електрическа енергия. Това обезщетение не изключва отговорността на електроразпределителното предприятие за имуществени вреди в по-голям размер, нанесени на потребителя”.

Ден след като министърът на енергетиката Николай Павлов поиска от “Топлофикация-София” и от “ЧЕЗ Разпределение” информация за авариите в столицата, това направи и КЕВР. Тя изпрати писма до ръководствата на двете дружества с искане в 3-дневен срок да бъде предоставена обобщена информация за причините за прекъсванията, броя на засегнатите абонати и предприеманите мерки за възстановяване на електрозахранването и топлоснабдяването.

“Дружествата са лицензианти и исканата информация е да се установи изпълнението на издадените им от КЕВР лицензии за качеството на предоставяните услуги. След получаване на докладите КЕВР ще прецени по-нататъшните си действия,” съобщават от регулатора.