В деня на изборите сайтът на "24 часа" за пореден път доказа, че е най-влиятелният новинарски портал, от който българите предпочитат да се информират - 251 249 уникални потребители са влезли в него на 26 март.
Това показват данните на Google Analitics, аналогични са на Gemius, tyxo и други метрики, които следят трафика към българските сайтове.
Важно е да се отбележи, че 24chasa.bg разчита на оригинална информация, събрана от неговите професионални журналисти, които стоят с имената си зад публикациите. На други сайтове, които претендират че са много четени, лесно може да се види, че основният трафик идва от материали, откраднати от други медии. Най-често от 24chasa.bg.
Има и сайтове, които претендират за висок професионализъм, но са толкова очевидно политически обвързани, че няма как да представят изборната информация обективно.
Това явно се оценява от читателите на "24 часа", които в деня на изборите посетиха сайта толкова масово, че натовариха зверски сървърите ни. Този прилив вдигна трафика до нови висоти, макар че рекорди сайтът е отбелязвал неведнъж, включително през последния месец.
114 000 без трима за били уникалните потребители в 24chasa.bg в деня на изборите, показват данните на Google Analitics. Още 137 252 читатели са предпочели мобилната версия на "24 часа" на адрес http://m.24chasa.bg/.
Това показва, че в деня на изборите мобилният сайт на "24 часа" е надминал значително по посещения своя desktop събрат. В обикновените дни съотношението между двата сайта е 40 към 60, в полза на десктоп версията.
Аналогични са данните за 26 март и на Gemius - метриката, предпочитана като ориентир от рекламните агенции в България. Трябва да се има предвид обаче, че Gemius измерва само българския трафик, тоест тук не присъстват данните от 25% от посетителите в 24chasa.bg.
Въпреки това данните за деня на изборите са внушителни - 192 831 уникални читатели. Важно е, че и в деня след на изборите трафикът е бил почти толкова висок - 186 467 уникални.
А най-интересното е, че за днес, два дни след изборите, се очаква още по-висок трафик - 228 350 уникални посещения се очакват в сайта на "24 часа", според прогнозата на Gemius (в сив цвят на графиката).
Причината за това е оригиналната и най-вече изпреварваща информация, която "24 часа" публикува всеки ден - тя зависи от горещите събития на деня само отчасти, защото журналистите на "24 часа" сами създават горещи теми през целия ден.
Много е важно да се знае, че трафикът в 24chasa.bg e реален - той не разчита на купени кликове от социалните мрежи, на които се крепят резултатите на други сайтове.
Това ясно се вижда от данните за 24chasa.bg от друга авторитетна метрика - similarweb.com. На диаграмата, която публикуваме, добре се вижда, че трафикът към 24chasa.bg от социалните мрежи е едва около 10% (въпреки огромния Post Reach на "24 часа" във Facebook - достигаме почти до 1 500 000 читатели).
Всеки, който разбира от интернет бизнес, знае, че трафик от социалните мрежи над 15% трудно може да се постигне без плащане на сериозни пари за реклама. Ясно е как го постигат сайтове в България, които имат над 30 и дори над 70% трафик от социалните мрежи - нещо, което всеки може да провери в similarweb.com.
Не трябва да се забравя също, че освен много голям новинарски сайт, 24chasa.bg е и част от голяма група онлайн - в неговото семейство влизат също 168chasa.bg, hiclub.bg, bgfermer.bg, bgdnes.bg, dotbg.bg, mila.bg, 24zdrave.bg, mama24.bg, mgb.bg, mediamall.bg, приложения за iOS и Android. Повече информация за изданията на Медийна група България виж тук.
Освен че има информационен канал във Viber, 24chasa.bg e и една от първите български медии, които създадоха съвместна новинарска платформа с Facebook - Instant Article, където вече има хиляден трафик от нови читатели.