Подготвяме т.нар. вируални приемни за летния сезон, съобщи шефът на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов. И обясни, че този път няма да разчитат на хора, които стоят в офиси, а “по-скоро на павилиончета с директен телефон, чрез който с натискане на един бутон туристите да могат да се свързват с наши представители и до минути екипът да бъде на място”.
Целта е да бъдем по-близо до потребителите, каза Маргаритов. Още за великденските празници се очакват много пътувания и записвания за почивки в последния момент. Затова ще се акцентира на проверки на туроператорите - дали са регистрирани и коректни ли са офертите, които предлагат.
Комисията за защита на потребителите заедно с другите контролни органи ще проверяват и пазарите преди Великден. В предишни години имало сигнали от граждани за опити за удряне в грамажа и невярна информация.
“Наблюдаваме много сериозно и онлайн пазара, защото там в момента големи търговци на битова електроника провеждат кампании”, каза още Димитър Маргаритов. Досега нямало нарушения. Ще се провери обаче дали количествата на наличните в магазина стоки са достатъчни. “Често потребителят е привлечен да посети търговски обект с промоция на продукт, който се оказва, че го няма. А когато вече сте в магазина, на практика сте принуден да си купите нещо друго”, обясни Маргаритов.