До няколко седмици търсачката Google ще е готова с филтъра си, който ще блокира реклами в браузъра Chrome, съобщи “Уолстрийт джърнъл”.
Функцията може да бъде включена по подразбиране в Chrome и ще филтрира определени видове онлайн реклама. Целта е да се ограничат неприятните изживявания на потребителите, като например автоматично пускане на видеореклама със звук или досадни повторения.
Тъй като информацията все още не е потвърдена официално от Google, засега не е ясно дали търсачката ще завърши плана си докрай и ще го пусне в действие.
Ако все пак проработи, неприемливите видове реклама ще бъдат дефинирани от американското Сдружение за по-добра реклама. Тази група представи списък с рекламни стандарти през март. Според тях неприемливи са т.нар. реклами pop-ups. Те стартират автоматично видеореклами със звук и реклами на цял екран преди зареждането на начална страница с таймер за обратно броене.
Най-рестриктивна е идеята Google да блокира не само конкретна дразнеща реклама, но и всички останали търговски съобщения в сайта, който я пуска.
Въпреки опасенията, че рекламните приходи на Google могат да намалеят, целта на търсачката е да се защити. Със своя филтър тя ще се опита да спре навлизането на чужди приложения за блокиране на реклами, които нарастват лавинообразно. Някои дори събират такси от рекламодателите, за да пропускат тяхната реклама.