Ще се строи най-дългия тунел у нас - 8 км

Скоростта на пътническите влакове 160 км в час

Оферти се подават до 5 октомври

Един от най-големите търгове - за над 1,024 млрд. лв., бе обявен в петък от Националната компания “Железопътна инфраструктура”. Той е за изграждането на участъка Елин Пелин - Костенец, който е най-тежкият по линията София - Пловдив.

Участъкът от 51 км е разделен на три лота, като най-сложният ще отнеме 55% от планираните средства и ще трае шест години. Проектната скорост, който предвижда за пътнически влакове, е 160 км в час, а за товарните - 120 км.

Най-скъпи са първите 19,6 км, изграждането да двойната жп линия ще струва 551 млн. лв., срокът е 72 месеца. Ще се строят два тунела с обща дължина 15,34 км, като единият е 8 км. Такъв тунел в България не е правен, казаха от НКЖИ. Най-дългият тунел у нас е “Козница”, който е около 6 км.

На тези 19 км ще има още 1 надлез и 1 подлез, както и 8 моста и естакади и 700 м шумозащитни съоръжения.

Модернизацията на втория лот ще струва 116 млн. лв. Ще се строят 4 надлеза, 3 моста и виадукта, 448 м шумозащита. Срокът за изпълнение на втория участък е 48 месеца.

Третият участък ще трябва да бъде построен за 66 месеца, считано от датата на подписването на договора. Той ще струва 354 млн. лв. В него ще се прокопаят 8 тунела с обща дължина 5478 м, ще се строят 13 моста и виадукта, шумозащитата е 1066 м.

На тези 51 км 20 км ще бъдат тунелите, ще има 24 моста и виадукта.

И за трите участъка се предвижда ограда на жп линията и видеонаблюдение. Оферти за търга се събират до 5 октомври. Може да се кандидатства за проектиране и строителство само на 1 лот.