- Защо създадохте новата агенция “Параграф 42”, г-н Бимбалов?
- Смисълът на пиар агенцията е да затворим кръга на комуникационни услуги, които предлага нашата група. Зад нея стоят имената на три доказани личности в комуникационната сфера - Гергана Иванова, пиара и преподавател Александър Христов и аз.
- Защо има нужда от пиар?
- Хората, чиято работа е да бъдат обществено известни - политици, брандове, компании - е много важно да знаят, че каквото и да кажат, то вече не може да бъде скрито. Ако не си прецизен в думите, ако всичко, което правиш и казваш, не е добре обмислено, може мълниеносно да получиш негативен ефект. Уорън Бъфет беше казал, че репутация се гради цял живот и се губи за 5 минути. Пиарът е нещо, което внимава за всяка секунда от тези 5 минути.
Преди например нещо излиза във вестника след 12-13 часа. Т.е. ти имаш 12 часа да се опиташ да реагираш. Сега то излиза след 12 секунди, защото веднага се публикува някъде.
- Това означава ли, че пиарът вече се грижи и за социалните мрежи?
- Категорично, няма как да не е там. Едва ли някой вярва, че политиците сами си пишат постовете.
Работата на политиците не е да говорят в социалните мрежи. Там трябва да говорят хора, които знаят как точно и правилно да се изразят, за да не се провокират излишни скандали и напрежения.
- Какво се случва с българската реклама, какви са тенденциите?
- Българската реклама върви по пътя на световната. Тя е много млада, на 22-23 години. Много бързо обаче трябва да се учи, защото не е минала през тези периоди, през които е минала световната. А ако не се учи бързо, ще закъсняваме.
Ние се водим с малко закъснение, това е неизбежно. Навън клиентите са много по-смели да инвестират в кампании, които имат т.нар. вайръл ефект - т.е. създадени са за мрежата и използват силата на споделянето, на социалната мрежа, за да достигнат до максимален брой хора. Това предполага първоначална инвестиция, чийто ефект трудно може да се прогнозира. “Волво” например си позволи да направи реклама, като сложи Жан Клод ван Дам стъпил на огледалата между два камиона. Компанията не я пусна по телевизията, а само в интернет и тя достигна до милиони потребители, без те да инвестират толкова много за тв излъчвания. У нас все още трудно успяваме да убедим клиентите за подобно нещо, защото телевизията все още е доста сериозен канал за достигане до аудиторията.
- Коя е най-добрата ви реклама?
- Суетата е част от нас, рекламистите. Имаме фестивали, на които се събираме и се опитваме да си чешем суетата. Но за мен най-ценното е, когато сме променили нагласи на хората, когато сме ги накарали да възприемат един бранд по различен начин.
Ще ви дам един пример. За “Мол Пловдив” работим 8 години. В началото той не представляваше интерес за пловдивчани, но го направихме толкова привлекателен, колкото и главната. Нещо повече. В началото идваха там по анцузи. Постарахме се така да променим средата, че да им стане неудобно. Сега ходят специално облечени като за главната.
Тези малки наглед неща са склонни да ми дадат най-голямо задоволство. Виждаш, че си повлиял на едни хора по най-дълбок начин. Това е много повече от която и да е награда.
Неговите 5 правила
1. Всекидневните усилия
2. Правилните хора
3. Независимост
4. Лудост
5. Непримиримост