Регионалният админастративен съд в Щутгарт е постанови, че общинските власти в града не са изпълнили обещанията си да подобрят качеството на въздуха в един от най-замърсените центрове в Германия. Той настоява за "бързи действия". Съдът установи, че забраната за дизелови автомобили в центъра на града, където е щаб кваритрата на Daimler, не би нарушила законодателството на ЕС и трябва да бъде приета от 1 януари 2018 г. Съдията Волфганг Клайн е категоричен, че здравните проблеми на жителите винаги трябва да са с предимство.
Съдиите от Щутгарт са действали по жалба на германската група за опазване на околната среда DUH, според която южната немска провинция Баден-Вюртемберг не е направила достатъчно, за да намали отровния азотен диоксид във въздуха в Щутгарт. Според еколозите единственото решение на проблема е генерална забрана за движение на дизелови автомобили.
От министерството на транспорта в Баден-Вюртемберг заявиха, че ще разгледат внимателно постановлението на съда преди да предприемат каквито и да било действия. При всички положения ще има обжалване.
Общинските власти в Щутгарт наскоро представиха план, който включва екомерки като въвеждане на ограничения на скоростта в избрани централни зони, разширяване на системата за обществен транспорт и стъпки за повишаване на броя на държавните служители, управляващи електрически автомобили.
Новият план за подобряване на качеството на въздуха в Щутгарт оставя отворен варианта за забрана на дизеловите автомобили с емисионен стандарт под Евро 6.
Този вид забрана беше смятана за непопулярна мярка, която регионалните власти бяха склонни да избегнат, надявайки се, че ремонтът на дизеловите двигатели, както обещаха производителите на автомобили, с цел намаляване на емисиите, би бил достатъчен за подобряване на качеството на въздуха.
Случаят е следен от властите в много други големи германски градове, които също се борят с лошо качество на въздуха и са изправени пред нарастващите изисквания на еколозите и жителите да забранят най-малко по-старите дизелови автомобили в градските центрове.
Повечето от големите немски градове в Германия, притиснати от евентуални санкции от ЕС и жалби от DUH, трябва да решат как да се справят със замърсяването на въздуха в най-кратки срокове.