Проучване показва, че търговските вериги в България отчитат тенденцията за увеличаване на потреблението на храни със сертификати за устойчивост, насочени към опазването на околната среда и разумното използване на природните ресурси. Това съобщиха организаторите на изследването от WWF България, цитирани от БТА.
Предлагането на устойчиво добити риба и морски деликатеси може да се превърне във важен елемент от бизнес стратегиите на водещите български вериги, смятат те. По-голяма част от веригите са декларирали, че се опитват да се снабдяват с риба и морски деликатеси, добити устойчиво, но не всички продукти в магазините им са такива.
Според данните, предоставени от веригите, 32 процента от рибата и морските деликатеси, които предлагат, са с произход България. Останалите 68 на сто се доставят от други страни. Най-често тези продукти идват у нас от Испания, Гърция и други държави от ЕС, но в редица случаи рибата е внесена там от трети страни.
Половината от анкетираните вериги магазини имат ясно установени практики относно произхода или сертификацията на рибата и морските деликатеси, е показало проучването. За една трета от участвалите вериги основен фактор е цената на рибата да е изгодна и да има добро качество, независимо от начина на улов.
Всички вериги са заявили, че следят за обозначение на страната на произход на рибните продукти в магазините си. За наличие на етикети със сертификат на рибните продукти в магазинната мрежа следят половината от веригите. Половината вериги посочват, че следят да не се предлагат застрашени видове риба в техните магазини.