Ивелин Йорданов: Проблемите в работата са ежедневни, но преодолими. Въпросът е да си позитивен
Известният ресторант "Поко Локо" в Албена разчита не само на вкусната храна, но и на доброто настроение на клиентите. Голяма част от екипа е съставена от професионални танцьори, които заедно с гостите ежедневно правят атмосферата празнична. Мястото е истински стек хаус, а абсолютният лидер сред поръчките е телешкото бонфиле. Заведението се намира на около 150 метра от плажа, на централната алея, а капацитетът му е за около 300 души. Повечето гости са германци или скандинавци. Сред тях има такива, вече 20 г. се връщат в ресторанта.
- Откога сте в този бизнес? Занимавали ли сте се с нещо друго преди?
- От 23 години съм в тази сфера. През целия си професионален път съм се занимавал само с ресторантьорство.
- Защо избрахте да работите в тази сфера?
- Учих ресторантьорство в Добрич. Голяма част от съучениците ми и техните родителите се занимаваха с дейности в тази област. Така дойде и моето желание.
- Какво научихте за тези години като предприемач?
- Нужни са желание за работа и много, много труд. Сезонът при нас започва от май официално, но ние се подготвяме много преди това. Вече не помня откога не съм почивал. През останалото време, извън летния сезон, се занимавам с другия си ресторант в Добрич.
- Кой беше най-трудният момент в досегашния ви опит на предприемач?
- Работя между 16 и 18 часа на ден, но за щастие синът ми, жена ми и дъщеря ми ми помагат. Проблемите са ежедневни, но са преодолими, въпросът е да си позитивен. Така ги решаваме ние.
- Как избирате служителите си?
- Избираме способни хора, привличаме ги с коректност и високи заплати. Ще е добре, ако се улесни внасянето на кадри. Това може да се случи, но само ако се намали бюрократичната тежест.
- Какво казвате на служителите си, за да ги мотивирате?
- Не само материално. Много е важен и подходът към хората. Имаме седмични оперативки, на които обсъждаме пропуските и как да подобрим нещата. Аз съм постоянно в контакт с клиентите, така че да коригирам своевременно грешките. Държа на абсолютния контрол върху хигиената, качеството на продуктите, обслужването. Но разчитам и на екипа.
- Как си представяте вашия бизнес след 5 години?
- Силно се надявам след 5 години да съм прехвърлил всичко на децата си. Те работят с мен, знаят как правилно да се случват нещата и вярвам, че ще се справят.