Европейският парламент настоява за санкции срещу "Райън Ер", защото не дава задоволителни компенсации на пострадалите пътници след като анулира хиляди полети в Европа. В много от случаите компанията е изплащала само до 100 евро компенсация за отменени полети, а много пътници е трябвало да купят нови билети в последния момент от други компании, които са стрували в пъти повече. На голяма част от пътниците е било отказвано обезщетение, защото не са си платили застраховката на компанията, която се предлага на сайта при закупуване на билета, посочва проучване на Европейския парламент.
Европарламента настоява Европейската комисия да използва всичките си инструменти, за да гарантира, че "Райън Ер" ще изпълни европейските авиационни норми за правата на пътниците.
"Райън Ер" е обвинена в монопол, социален дъмпинг и порочна мениджърска политика. Компанията подлагала на деспотични условия пилотите и кабинния персонал, което доведе и до напускането на близо 700 пилота.
Всички тези недостатъци в управлението на "Райън Ер" са на гърба на европейския потребител, смятат евродепутатите.
Нискотарифната авиокомпания е намалила полетите по 34 маршрута до пролетта и не дава гаранции на купилите билети за промяна в маршрута.
Компанията получава косвена помощ от местните регионални области и летища, за да извозва пътници до техните дестинациии и е недупостимо да отказва изплащане на всички разходи по отмяната на едно пътуване", са аргументите на евродепутатите, които се обединиха срещу "Райън Ер" по време на специален дебат в пленарната зала в Страсбург.
"Райън Ер" е най-голямата компания в Европа по брой извозени пътници и наруши целия въздушен режим на полети в Европа, поясни Еврокомисията. Компанията е обработила 75% от подадените жалби на пострадали пътници. Броят на постадалите се изчислява на 300 000. Европарламентът призова ЕК да провери и другите нискотарифни компании.