От днес до 10 октомври всеки ден ретро трамвай на веригата Метро ще се движи от депо „Банишора“ до площад „Журналист“ и обратно. Освен че могат да се возят с него, софиянци и гости на столицата могат да снимат трамвая и да качат изображението в страницата на Метро във фейсбук. След като отговорят на ъвпроса кой е любимият им ресторант в София или в България, те участват в игра, чиято награда е вечеря в елитен ресторант.
Трамваят и играта популяризират организирания всяка година от веригата „Ден на предприемача“, който тази година се пада на 10 октомври.
Всеки втори вторник на месец октомври Метро отдава заслуженото на своите над 21 милиона клиенти от малкия и среден бизнес в 25 държави по целия свят. „Ден на предприемача“ е събитие за цяла Европа, затова Метро създаде платформа, където предприемачите представят своите специални оферти, и в която всеки може да избере от картата с отбелязаните ресторанти, кафенета и магазини най-подходящото място, в което да се възползва от отстъпките.
До момента в платформата за България са качени 1700 оферти.
Според анкета, проведена от Метро за 10 от водещите световни пазари в Европа и Азия, 52% от анкетираните предпочитат да пазаруват при независими търговци. 83% споделят, че биха се гордели, ако децата им развият собствен бизнес и станат независими предприемачи. Това сподели ръководителят на отдел „Корпоративна комуникация“ на Метро Людмил Каравасилев.
Победител в миналогодишния конкурс „Ден на предприемача“ бе Дарин Стойков. Той се занимава с PR повече от 20 години, достига до сериозни позиции, но се отказва, за да отвори свой ресторант. В „Даро“ той предлага прясна и здравословна храна, по оригинални рецепти. В ресторанта сами си месят хляба, сами квасят киселото мляко, затова всичко е прясно и се харесва от клиентите, а основен партньор е Метро.
„Бележим бум в откриването на пекарни и на висок и среден клас ресторанти“, сподели съсобственикът на платформата www.zavedenia.com Николай Коев. За периода 2015-2017 г. се отчита 10-15% ръст на потреблението, добави той.
Модерните технологии набират сила и това се отразява на услугите, които ресторантите предлагат. От 2016 г. центърът на София процъфтява, което води до откриване на множество нови заведения, но и изискванията на клиентите се повишават, каза Коев. За илюстрация може да се каже, че само през 2016 година в Седмицата на ресторантите в София са взели участие 6000 човека, а през 2017 г. участниците са се увеличили с 1000 души.
Търсенето на свежа и здравословна храна налага нова тенденция - все повече фермери работят директно с ресторанти. Такава е и тенденцията в Метро. Компанията е променила изцяло доставката на продукти, като ограничава функциите на прекупвача и работи директно с 200 фермери, които доставят свежи плодове и зеленчуци и прясно месо.