Система ще отчита, ако шофьорите имат нови заболявания
"Всеки автобус, който превозва пътници, ще трябва да бъде оборудван с черна кутия, камери и колани за пътниците. Това ще бъде разписано в наредби до няколко месеца", съобщи министърът на транспорта Ивайло Московски след спешната среща при премиера Бойко Борисов, на която се обсъдиха мерки, за да се намалят жертвите на пътя.
"Освен това ще въведем изисквания всички превозни средства, които превозват пътници, да отговарят на евростандарти. Кой точно ще изберем все още не е ясно, но въвеждането му ще доведе до по-високи технически изисквания", обясни транспортният министър.
Освен това се планира и регистрационен режим на автосервизите и автоморгите, за да може да се упражнява контрол върху дейността ми. Друга мярка е да се направи система, която да отчита заболяванията на шофьорите и ако те вече не са правоспособни, да им се отнема книжката. Ако заболяването не е фатално, но забавя рефлексите и пречи на водачите, те ще трябва да минат на опреснителни курсове. За целта ще бъде създадена работна група, в която ще влязат здравни експерти, които да кажат как ще стане това.
"На следващ етап обсъждаме и да няма правостоящи и в обществения транспорт", каза още Московски. "Освен това ще се затегне и контролът на техническите прегледи".
"От днес всеки шофьор, който извърши сериозно нарушение на пътя като неправилно изпреварване, навлизане в насрещното или превишена скорост, ще се ескортира до най-близкото районно управление от полицията. Там веднага ще му бъдат написани съответните глоби, а и това допълнително ще го забави", обясни главният секретар на МВР главен комисар Младен Маринов.
"И сега в законите и в другите нормативни документи има санкции и наказания. Знаете, че увеличихме два пъти глобата за превишаване на скорост, но трябва още повече да натискаме", каза вътрешният министър Валентин Радев.
"Полицията ще направи предписание за опасните участъци от пътищата, какъвто е и този в Ловеч. Такива неща има и на 66-ти км на АМ "Марица", допълни министър Радев. "Полицаите ще направят предписания към съответните министерства за допълнителни мантинели, знаци и маркировка. Дори ако трябва и препроектиране на пътищата, за да се избегнат обективни причини за пътно-транспортни произшествия. Ако трябва, да се направят промени в законодателството", каза още Радев.
"До 2020 година смъртните случаи трябва да паднат на половина, за да се изравним с числата от Европа", заяви вътрешният министър.
"Забелязваме обратна пропорционалност между качествата на пътя и концентрацията на пътно-транспортни произшествия. Пътят, на който през последните дни се случиха катастрофите, е основно ремонтиран през 2015 година, а само тази година са инвестирани над 500 хил. лева за маркировка, разчистване и знаци, но се повишават инцидентите. Това е резултат от човешка грешка", каза министърът на регионалното развитие Николай Нанков.
Той обясни, че откакто е ремонтиран, трафикът по пътя се е увеличил със 70%, а за товарните превозни средства три пъти. Наков е категоричен, че трябва да се работи с бързи темпове за завършването на АМ "Хемус", а в конкретния участък строителството реално ще стартира през 2018 - 2019 година.