Три варианта за трасе на бъдещото разклонение на втората линия след метростанция “Витоша” ще обсъжда днес общинския експертен съвет по устройство на територията към главния архитект на София.

Първият вариант е с 4 нови станции и дължина 4,05 км. След станция “Витоша” се планират станции на бул. “Черни връх” до ул. .“Д. Манчев”, в кв. “Витоша” - до комплекс “Сити Гардън”, при бул. “Симеоновско шосе” и ул. “А. Разцветников” и в Студентски град - до бл. 24.

Вторият вариант е с трасе 4,9 км и 5 станции. Те са по бул. “Черни връх” до ул. “Д. Манчев”, на ул. “Ст. Савов”, на бул. “Симеоновско шосе” и ул. “Проф. д-р Иван Странски”, до НСА и при Студентска поликлиника.

Третият вариант предвижда 4 станции и 3,6 км. При него станциите ще са на бул. “Черни връх” до ул. “Д. Манчев”, до комплекс “Сити Гардън”, при бул. “Симеоновско шосе” и ул. “А. Разцветников” и до детска градина №79 “Слънчице” в Студентски град.

Според проучването най-много превозени пътници метрото ще осигури по второто трасе - 32 877 души на ден. Първото трасе ще привлече 22 341 души, а третото - най-малко - 19 096.

В доклада се посочва, че причина за по-добрите показатели за превозени пътници и спестено време за пътуване на втория вариант на трасето са повечето метростанции. Това обаче го прави и най-скъп.

“Целта е да се избере трасе на разклонението, което ще се отрази при промените в общия устройствен план на София и при намерения за строителство ще е ясно, че там се предвижда метро. Комплексната оценка по всички показатели показва, че вторият вариант с 5 метростанции е най-добър. Разликата в цената е около 10-15%. Кога ще се строи разширението, не е ясно, защото към момента няма осигурено финансиране, но трябва да предвидим трасето”, обясни за “24 часа” шефът на “Метрополитен” ЕАД Стоян Братоев.