Новата автоматизирана система за регистрация на автомобили, с която между системите на МВР и Камарата на нотариусите автоматично се обменят данни, ще облекчи 300 хил. граждани годишно, ще повиши сигурността при покупко-продажба на на превозно средство и ще подобри работата на „Пътна полиция“. Това заявиха пред БНТ комисар Бойко Рановски, началник на отдел „Пътна полиция“ и Димитър Танев, председател на Нотариалната камара.
Системата за обмен на данни между КАТ и системата на Камарата на нотариусите цели да облекчи гражданите и работи от седмица, заяви Бойко Рановски. Идеята е да се спести времето на гражданите, а държавата да запази контрола си върху сделките с автомобили чрез нотариусите, допълни Димитър Танев.
Нотариусът проверява и правата за собственост, декларация за произход на средствата, ако цената е над определена, а останалото се проверява от самата система по автоматичен начин, обясни Танев.
"На практика се тества една административна услуга чрез нотариалните кантори, с която се осигурява бързина и сигурност. Гражданите трябва да поискат подобна услуга, но е задължение на нотариусите да изясняват всички елементи от услугата си", каза той.
Промените в закона са насочени към защита и на на продавача, и на купувача, заяви комисар Рановски. Отпадна и задължението продавачите да представят договори, а информацията се получава автоматично по системата на нотариусите. Така по думите на комисар Рановски се облекчава задължението на над 300 хиляди граждани годишно да представят договорите за покупко-продажба в КАТ.