Шефът на “Хидрострой”: Стартираме работата по обекта още тази седмица
Новата отсечка от магистрала “Хемус” от Ябланица до Боаза, за чието изграждане регионалният министър Николай Нанков издаде строително разрешение в края на миналата седмица, ще бъде изградена по-рано от предвидените срокове. Това съобщи пред “24 часа” Живко Недев, изпълнителен директор на “Хидрострой”. Компанията е част от Консорциума ХВП Ябланица ДЗЗД, който е избран за изпълнител.
“Ще приключим по-рано. Все още не сме започнали, за да се ангажирам със срок. Нагласата е, че ще завършим по-рано от определения срок, който е заложен”, каза Недев. Срокът за строителство е 910 дни, като от тях 180 дни са предвидени за проектиране, а 730 - за изграждане на обекта.
В събота министър Нанков написа във фейсбук: “Остават няколко дни до старта!”
Недев също изрази надежда, че през настоящата седмица ще стартира дейността на обекта. Притеснения има единствено заради метеорологичните условия. Реалното строителство със сигурност щяло да започне до края на месеца.
Освен строителството на новата магистрална отсечка се предвижда и рехабилитация на близо 400 м от директното трасе, където сега магистралата свършва, и строителство на етапна връзка в близост до село Брестница за свързване с пътя Коритна - Белокопитово.
Проектът включва и рехабилитация на външните водопроводи на Брестница и Златна Панега, които попадат в трасето на аутобана.
Въпреки че имаше няколко жалби срещу търга за изпълнител, те не са повлияли негативно на сроковете.
Отсечката ще бъде с по две ленти за движение в посока, които ще са по 4 метра широки, две ленти за спиране, широки по 3 метра, средна разделителна ивица от 2 метра и водещи ивици и банкети.
“Този обект е проблемен с това, че е в планински район с високи насипи, с големи изкопи. По-тежък е като изпълнение по отношение на терена”, обясни Недев. Той не смята, че при изграждането ще има изненади, тъй като самата фирма изпълнител е автор и на проекта.
Според договора има 10 години гаранция за съоръженията и 5 години гаранция за пътната част.
“Всяко строителство на автомагистрален участък е модерно. Фактът, че от 40 000 км републиканска и общинска пътна мрежа има 1000 км магистрали, означава, че магистралното строителство е по-модерно и комфортно, а безопасността е на високо ниво. Така са създадени и достатъчно благоприятни условия за безпроблемно придвижване”, каза Недев.