Салонът в Женева е единственото място, на което са събрани накуп почти всички суперколи в света. В залите край летището е традиция по време на изложението да има лов на богати клиенти. Предлагаме ви шест от най-забележителните бързи и скъпи коли, които бяха изложени край знаменитото езеро.
Започваме с най-известния сериен модел в света - Bugatti Chiron, чиято версия Sport не само, че е по-лека с 18 кг., но е и по-скъпа със солидните 150 000 евро. Така цената на Bugatti Chiron Sport почти опира до внушителните 3 млн. евро, което го превръща в един от най-скъпите серийни модели на света.
Версията Sport е получила модернизирано окачване, както и променени тръби на изпускателната система, нов капак на двигателния отсек и специални чистачки.
Инженерите на Bugatti са успели да увеличат твърдостта на амортисьорите с 10%. От компанията твърдят, че това се усеща най-добре при скоростно преминаване на поредица от завои. След всички подобрения новата версия на Chiron е подобрила времето на базовия вариант на писта в Италия с около 5 секунди.
Хиперколата отново разчита на 8-литров W16 бензинов двигател с 4 турбини. Автомобилът ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,5 секунди, а максималната му скорост от съобръжения за сигурност е ограничена по електронен път на 420 км/ч.
Купето на модела Ferrari 488 Pista пък получава най-мощния атмосферен двигател в историята на италаинската компания.
Ferrari 488 Pista представлява екстремна версия на купето Ferrari 488 GTB. Автомобилът е оборудван с 4,8-литров V8 мотор, чиято мощност е увеличена до 711 к.с., а максималният въртящ момент е 770 Nm. Супероколата ускорява от 0 до 100 км/ч за 2 секунди и развива максимална скорост от над 340 км/ч.
Ferrari 488 Pista изминава една обиколка на тестовата писта Фиорано в Маранело за 1 минута и 21,5 секунди, което е само с две секунди по-бавно от един от най-бързите суперавтомобили в света - LaFerrari.
Lamborghini показа в Женева открита версия на екстремния суперавтомобил Huracan Performance. Колата е получила приставка Spyder в името си и ще се появи в продажба на Стария континент още това лято на стартова цена от 300 000 евро.
Суперавтомобилът притежава 5,2-литров бензинов двигател с 9 цилиндъра. Мощността на агрегата съставлява 640 к.с. и 600 Nm въртящ момент. Италианската кола ускорява от място до 100 км/ч за 3,1 секунди, а до 200 км/ч за 9,3 сек. Дизайнът на колата е идентичен на този на купето. Главната разлика е мекия покрив, който може да се сгъне за 17 секунди при скорост до 50 км/ч. Поради промените в конструкцията масата на роудстъра е увеличена със 125 кг до 1507. Разпределението на теглото съставлява 43:57 в полза на задната ос.
McLaren изненада феновете на хиперавтомобилите с модела Senna, а в Женева автомобилът получи и пистова версия, носеща означението GTR. Цената на състезателния автомобил е 1 милион лири. Промените включват нов аеродинамичен пакет - дифузьор, допълнителни елементи на вратите, както и крила отпред и отзад. Цялостният ефект е притискаща сила, равняваща се на 1000 килограма.
Senna GTR получава и състезателна трансмисия, окачване с нови настройки, сликове Pirelli, нови джанти и по-голяма мощност на двигателя, макар и разликата да не е много голяма. Нормалната версия на Senna се задвижва от 4-литров V8 мотор с две турбини с мощност 800 конски сили, докато версията GTR ще е 25 конски сили по-мощна. Серията на Senna GTR е 75 бройки, които ще бъдат произведени догодина.
Фирмата Rimac Automobili впечатли света в 2011-а година с електрическото си купе Concept_One, предлагащо невероятни характеристики - 1088 к.с., 1600 Нм и то когато още я нямаше нашумялата по-късно Тesla Model S. От тогава насам хърватите успяха да направят осем такива коли и предложиха в два други екземпляра форсираният вариант Concept_S (1384 к.с., 1800 Нм).
Нова впечатляваща крачка напред прави компанията на хърватина Мате Римак. В Женева бе показан електрическият хиперкар Rimac C_Two. Супервозилото ускорява от място до 100 км/ч за невероятните 1,97 секунди, а упражнението от 0 до 300 км/ч изпълнява за 11,8 сек. Максималната скорост на C_Two е 412 км/ч.
Динамични характеристики на колата се осигуряват от четирите електромотора - по един за колело с обща мощност от 1914 к.с. и максимален въртящ момент от 2300 Nm. При вкарването на сметката на понижаващите предавки в редукторите между моторите и колелата, може да се постигне невероятната стойност от 17 047 Nm максимално достъпен при стартиране въртящ момент.
Датската компания Zenvo демонстрира хиперавтомобил под името TSR-S. Колата представлява шосейна версия на пистовия TSR и е оборудвана с 5,8-литров бензинов мотор с два турбокомпресора и мощност 1193 конски сили. Двигателят работи съвместно със седемстепенна скоростна кутия с двоен съединител. До 100 км/ч двувратият модел може да се ускори за 2,8 секунди, а до 200 км/ч - за 6,8 секунди. Максималната скорост е 325 км/ч. Монококът на TSR-S е изработен от стомана и алуминий. В същото време тялото на машината е изработено от композитни материали. Благодарение на това масата е 1495 кг. Автомобилът е получил специално антикрило Zenvo Centripetal Wing, което има две накланящи се оси. В автомобила отсъства аудиосистема, както навигация, климатик и дори въздушни възглавници. Всички тези опции могат да бъдат инсталирани по поръчка на клиента срещу допълнително заплащане. В кабината има специални места за поставяне на малък знак с флага на родната държава на собственика на колата.