Данни за рекламните бюджети за 2017 г. и прогнози за 2018 г. ще бъдат изнесени на първия "Форум на комуникационната индустрия", който ще се състои на 9 май в София. Организатор на конференцията е Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). На форума ще се обсъжда още има ли медийна инфлация у нас, както и прогнозите за рекламния бизнес, потребителското поведение и дигиталния свят през 2018 г.
Eднодневната конференция ще е под надслов „Глобални посоки – локален фокус” и амбицията й е да направи обзор на рекламния пазар oт бизнес гледна точка. В три тематични панела представители на топ мениджмънта на голeмите медийни групи и рекламодатели, маркетингови изследователи и международно признати лектори ще представят прогнозите си за трансформацията – в рекламния бизнес, потребителското поведение и в дигиталния свят.
Събитието ще бъде открито с годишен обзор на бизнеса от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), представен от София Пенева, председател на Управителния съвет. Tя ще покаже данни на БАКА за инвестициите в различните типове медии за 2017-а и 2018-а.
Глобалните трендове и локалните предизвикателства през годината ще се дискутират в отворен панел от топ мениджмънта на някои от най-влиятелните компании в бранша, сред които: Дидие Щосел, изпълнителен директор на "Нова Броудкастинг груп", Флориaн Скала, изпълнителен директор на "Би Ти Ви Медия груп, Николай Неделчев, управляващ директор на Publicis One, Александър Димитров, главен изпълнителен директор на Mтел и Михаела Пиерова, генерален директор на Sanofi.
Първият панел ще завърши с лекция на Лий Хобс, вицепрезидент на "Телевизия за Европа, Близък Изток и Африка" на Дискавъри, който отговaря за унифицираната стратегия за 360-градусов мениджмънт на платените канали, като Discovery Channel и TLC на 140 пазара.
Панелът, посветен на потребителски нагласи, ще бъде открит от д-р Патрик ван Веен, експерт по социално поведение и основател на Apemanagement®. По образование биолог, той изследва поведението на потребителя, съпоставяйки го със същите импулси, които определят социалното поведение при маймуните.
Темата за социалната промяна у потребителя ще продължи с дискусия, в която ще участват Марчела Абрашева, регионален директор за Югоизточна Европа на KANTAR TNS, Диньо Маджаров, директор "Изследвания" в "Прагматика", Мирослава Геoргиева, търговски директор на GfK България.
Форумът ще завърши с дискусия за трендовете в дигиталната среда, които ще имат значение през 2018 у нас. Как да оцелеем в медийния апокалипсис и колко струват данните тук и сега ще дискутират Любен Белов, партньор и основател на LAUNCHub, Емил Олованов, мениджър на Crimtan Bulgaria за Балканите, Кристин Стоянов, изпълнителен директор на Metric DS, Стефана Здравкова, директор на eMAG.bg.