Китайски инвеститори проявяват интерес към изграждането на тунел под Шипка и АМ "Черно море". Това стана ясно на Четвъртата международна конференция "Инвестиции и инфраструктура в Северна България", която се състоя днес в Луковит. Форумът беше организиран от Камарата на строителите в България /КСБ/ и Искра Михайлова, председател на Комисията по регионално развитие към Европейския парламент, предава БТА.
На дискусионна кръгла маса Михайлова, заместник-министрите на регионалното развитие и благоустройството Малина Крумова и на околната среда и водите Красимир Живков, представители на институции, браншови организации, областни управители и кметове на общини обсъдиха възможности за развитие на региона и механизми за използване на финансови инструменти.
Инж. Светослав Глосов, член на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" и почетен председател на КСБ, каза, че интересът на китайските инвеститори към двата инфраструктурни обекта е от месец и се очаква те да заявят писмено този интерес, за да може да се подпише меморандум или друга форма за изграждането им. Глосов поясни, че тунелът под Шипка ще облекчи движението между двете граници на страната.
Той е приоритетен проект в управленската програма на правителството за периода 2017 - 2021 г. Тунелът ще е с дължина 3,2 км. и ще е най-дългият у нас, каза още Светослав Глосов. Той добави, че на експертен съвет е бил приет първият проектен етап, както инженерно-геоложкия доклад, местоположението на порталите на тунела и други технически компоненти.
Председателят на УС на КСБ инж. Илия Терзиев посочи, че е необходима промяна в Законите за обществените поръчки и устройство на територията, за да се облекчи работата на строителните фирми и общините. По думите му, затруднения за тях създавали и липсата на достатъчен капацитет, високите цени и обжалването на обществените поръчки, както и недостигът на кадри в бранша.