Устремът на Хърватия към финала на световното първенство по футбол се оказа икономическа победа у дома, където разходите скочиха до близо рекордни равнища, след като феновете се втурнаха да купуват бира, снаксове и телевизори, за да следят случващото се в Русия, информира Ройтерс.
Най-голямата търговска верига в страната съобщи, че продажбите на снаксове са скочили със 100 процента вчера спрямо същия ден на миналата година, докато феновете трескаво дъвчеха по време на продължението на полуфиналния мач с Англия.
Мнозина пък ще гледат финала срещу Франция в неделя на чисто нови телевизори, като някои магазини отчитат скок на продажбите с 400 процента на годишна основа в дните на Мондиала, предава БТА.
Тези продажби са допринесли за разходите от 12,95 млрд. куни (2,05 млрд. долара), похарчени от хърватите и туристите от началото на първенството в средата на юни, според данни на данъчните служби.
Цифрите за продажбите през трите седмици се доближават до рекорда от 13,8 млрд. куни, поставен през декември 2017 г. благодарение на коледното пазаруване.
Засмени хърватски министри се появиха днес облечени в червено и бяло, а премиерът Андрей Пленкович заяви, че достигането до финала е най-добрата възможна реклама на страната на световно ниво.
Анализаторите са съгласни с тази оценка, прогнозирайки, че растежът в туризма вече носи близо 20 процента от брутния вътрешен продукт на страната.
Това е страхотна реклама за Хърватия в целия свят, която със сигурност ще се изрази в увеличаване на интереса към страната, посочва икономическият анализатор Младен Вендрис.
"Очаквам да имаме дори още повече туристи, но това не бива да е единственият фокус. Трябва да използваме възможността, за да привлечем и повече инвестиции", допълва той.