Най-доброто розе в света, любимо на Роман Абрамович, Дейвид Бекъм и много други световни звезди, се внася само от една фирма в България, казва управителят на Б.Н.К.

“Прави се от провансалските сортове “Гренаш” и “Рол”, които идват от над 90-годишни лозя. Гроздето се бере ръчно, сокът се изцежда без натиск или преса, отлежава в дъбови бъчви” , обяснява Веселин Балевски, управител на Б.Н.К..

Благодарение на компанията му иконата Garrus и други висококачествени вина стигат до добрите български заведения. Фирмата успява да продаде около 350 бутилки Garrus годишно. Това означава, че има 100-150 души у нас, които оценяват това вино.

Фирма Б.Н.К. е основана през 1991 г. Година по-късно след конкурс получава лиценз за безмитна валутна търговия на ГКПП Калотина. Основният предмет тогава са внос и продажба на дребно и едро на стоки.

Няколко години по-късно Балевски открива свой доверен партньор в лицето на Fibank. Установените трайни взаимоотношения продължават и до днес, като банката го подкрепя през целия път на развитие на компанията му.

“Фирмата ми Б.Н.К., както и аз лично, сме клиент на Fibank от 24 години. През всичките тези години бизнесът ми беше свързан с тази отлична банка. Оперативност, точност, коректност, експедитивност, лично отношение и персонално обслужване - това са думите, с които мога да определя Fibank”, казва Балевски.

След едногодишно тестване от “Филип Морис” кой да бъде ексклузивен и официален вносител на продуктите на най-голямата тютюнева компания в света Б.Н.К. получава възможността да ги представлява в България до 2008 г. После работят и с повечето големи производители в света на цигари и високоалкохолни напитки.

Когато през 2008 г. у нас забраняват безмитната търговия, фирмата се преориентира към две нови направления. Вече са купили 35 декара земя в района на летище София, където изграждат складове, офиси, търговски обекти. Днес отдават около 30 хил. кв. м под наем. Другият бизнес е внос на висококачествените вина от най-добрите френски и италиански винарски изби.

Във фирмата работят 18 души, а текучество в последните над 20 години няма. Логично, управителят е ценител на добрите вина. Смята, че виното е религия и изисква да му отделиш необходимото внимание и познания, за да го усетиш.

“За 27-годишната история на фирмата нямаме нито един ден просрочени задължения към български фирми и физически лица, държавни и общински органи, както и чуждестранни контрагенти”, казва Балевски.

В агенция КОФАС, която дава най-високия кредитен рейтинг на Б.Н.К., този факт лесно може да се провери. Разбира се, всичко това едва ли би било възможно, ако не беше подкрепата, която Балевски е открил в лицето на Fibank. Да знаеш, че можеш да разчиташ винаги на съдействието на една от водещите банки в страната, е от особена важност, когато работиш с контрагенти от различни държави.

А Балевски има контрагенти в различни държави: “Правим срещи, разговаряме с партньори, но най-важна е коректността - когато нашите партньори се уверят, че ние правилно позиционираме продуктите на българския пазар, поддържаме високо техния имидж, плащанията винаги са навреме, ние се превръщаме в предпочитан партньор”.

“Когато работим с 5 сериозни винарски изби, с шестата е по-лесно ”, убедил се е бизнесменът.

В портфолиото им влизат най-известните розета в света. Такова например е виното Whispering Angel на Chateau D'Esclans, на което са ексклузивен вносител за България. То, както и останалите продукти са предвидени за най-добрите ресторанти и заведения.

Обърнахме се към Fibank в края на 1994 г., нуждаехме се от кредит във важен етап от развитието на фирмата. Бях впечатлен от професионализма, разумните и навременни действия, от отношението. Познавам добре собствениците, оперативния състав, мениджърите на почти всички нива. Днес ние използваме онлайн платформата на банката и въпреки това нашата прокуристка Екатерина Евтимова предпочита личния контакт и всеки ден посещава локалния офис на банката, който се намира в същата сграда, както и нашия офис. Въпрос на отношение. Работи се много бързо, коректно, ако има проблем, той се решава в рамките на деня, дори в рамките на час.

"Минахме през доста трудни години. Днес бизнес климатът е по-спокоен. Има сигурност и политическа стабилност. А това е важно за бизнеса ни и за привличането на инвестиции", спомня си Балевски.

Според него за да си успешен, трябват много работа, разумен риск, добра комуникация с хората и структура, която да се надгражда. 

"Основна ценност за мен е коректността – със служители, партньори, конкуренти и т.н.", добавя той. 

Вече шеста година работят с производителя, а всяка година имат между 20 и 30% ръст на продажбите. Той според собственика се дължи на коректността, която довела до гъвкавост в отношенията като възможността за отсрочени плащания, без обезпечения.

“Това е добър атестат, показва, че ни имат доверие. Това е особено показателно за компания от Франция, показва, че са доволни от продажбите в България. Основният им пазар е Америка, после Далечния Изток, Русия и Европа”, обяснява той.

Представители на “Б.Н.К.” присъстват на рождения ден на шатото, а през октомври очакват да се срещнат отново на изложението в Кан. Сред задълженията на българската фирма е да представя периодични отчет и анализ какво са извършиил през годината, къде и как вървят продажбите и промотирането.

Всички фирми, от които доставят, в началото предпочитали предварително плащане. Когато се убеждават в надежността на българската фирма, дават възможността за отсрочено плащане.

“Франция и Италия нямат много голямо доверие по принцип на български фирми, тъй като са били некоректни тези преди нас. Така или иначе ние подобряваме това мнение за България и българските търговци”, горд е Балевски.

В портфолиото от три години присъства и едно от най-добрите шампански в света - на избата Billecart-Salmon, основана през 1818 г. Това е официалното шампанско например в частния клуб Sofia The Residence.

“Който е познавач, го предпочита”, казва Балевски.

Фирмата му работи и с един от най-добрите производители на совиньони в света - Pascal Jolivet.

Собственикът на Albert Bichot, който е седмо поколение винар във фамилната изба, наскоро идвал в България и приятно се изненадал от страната ни. Впечатлило го гостоприемството, условията и налагането на техните продукти. Гамата им е изключително голяма, в нея влизат най-добрите шардонета и пино ноар.

Имат вина и за офтрейд пазара, от по-ниския клас, който може да се купи от търговски обект, да се пие на чаша.

Отскоро “Б.Н.К.” работи със сицилианската изба Firriato, която е сред най-големите в Сицилия и предлага много добър баланс между качество и цена. А Оот Южните Склонове на Алпите пък идва най-доброто просеко на Andreola.

Два пъти за две години Киара Солдати, собственичката на италианското вино La Scolca, идва в България.

“Имат фантастични лозя, ходихме да разгледаме и опитаме виното. То не е евтино и е предназначено за познавачи”

“Конкуренцията е много голяма, когато си ексклузивен вносител, производителят иска от теб обем. За да го постигнеш, трябват редица неща”, казва Балевски. И обяснява, че се започва с обучението на сервитьори, доставка на специални чаши, тирбушони и всичко, което се изисква при консумацията на висококачествено вино. Редовно организират събития за тестване на вина, на които канят партньорите си.

"За да си успешен, трябват много работа, разумен риск, добра комуникация с хората и структура, която да се надгражда. Основна ценност за мен е коректността – със служители, партньори, конкуренти и т.н", казва бизнесменът.

Иконата Garrus е сред предпочитаните вина от световните звезди
Иконата Garrus е сред предпочитаните вина от световните звезди