Родопската балнео- и СПА дестинация е сред най-конкурентните в страната и има огромен потенциал да привлича хиляди туристи от страната и чужбина с висококачествен продукт. Тя е една от седемте СПА дестинации, които Министерството на туризма разработи за територията на страната и ги предложи за публично обсъждане. Целта на проекта е да се насърчи специализираният туризъм и да бъдат привлечени повече посетители през четирите сезона. Това заяви във Велинград министърът на туризма Николина Ангелкова при откриването на кръгла маса за обсъждане на инициативата, съобщи пресцентърът на министерството.
В дестинацията "Родопска" освен Велинград са включени още Белово, Варвара, Ракитово, Нареченски минерални бани, Беденски минерални бани, Девин, Михалково, Баните /Смолян/.
Министър Ангелкова е благодарила за партньорството на местната власт в община Велинград, която днес чества и троен празник - 70-годишнината от създаването на града, 10 години от обявяването му за СПА столица на Балканите и 100 години на организирания туризъм в региона. Това е четвъртата подобна дискусия за бъдещите СПА дестинации след срещите ни в Сандански, Стара Загора и Варна, е припомнила министър Ангелкова и е допълнила, че разработването на балнео- и СПА направленията е част от цялостната стратегия на министерството за утвърждаване на България като целогодишна дестинация.
Велинград е национален курорт с международен престиж, който привлича целогодишно хиляди туристи от страната и чужбина. Термоминералното находище тук е най-голямото в страната ни. Плюсовете на балнео- и СПА туризма за икономиката са свързани преди всичко с предоставянето на комплексна услуга, привличането на по-платежоспособни гости, преодоляването на сезонността с оптимална запълняемост на базата и откриване на нови работни места, е коментирала министър Ангелкова.
Тя е информирала, че през миналата година в местата за настаняване в общината са пренощували близо 230 хил. туристи - българи и чужденци, което е около 20 процента ръст спрямо 2016 г. Реализираните нощувки са общо около 571 хил. - почти 23 на сто ръст. Чуждите туристи в региона през 2017 г. са били общо повече от 18 600, което отбелязва над 26 на сто увеличение спрямо предходната година. Сред тях най-голям интерес се отчита при граждани от Израел, балканските страни, Русия, Германия, Великобритания, Италия, Франция, САЩ, Испания.
В отговор на въпрос министър Ангелова е заявила, че една от целите на Министерството на туризма е чрез разработването на спа дестинациите, както и на културно-историческите и винено-кулинарните маршрути, "е да успеем да ги включим като продукти, които да се рекламират като част от общия туристически продукт, който големите туроператори предлагат". Според нея по този начин догодина вече ще могат да се договарят и полети, които да започнат още от април. Големите туроператори, с които съм провела разговори, и "ТУИ", и "Томас Кук", обмислят такива варианти, но трябва да докажем, че сме дестинация, в която заслужава да се инвестира и да имаме много по-ранни полети. Това вече ще доведе до отключване на по-голям туристопоток, категорична е била министър Ангелкова.
Тя е добавила, че има нова дестинация с голям интерес към България - САЩ, където за първи път миналата година сме имали рекламна кампания. Има много голям интерес за лятото и от Франция, Австрия, Италия. Затова в кампаниите, които предвиждаме за 2019 г., ще включим отново тези държави, при които бележим ръст. Според оценката на Световната организация по туризъм успяваме да поддържаме високо ниво на интерес от чуждестранните посетители. Това със сигурност се дължи на общите усилия на бизнеса, местната власт и правителството, е казала министър Ангелкова.