През 2017 г. се наблюдава значително увеличение на броя на постъпилите жалби спрямо 2016 г. (приблизително с 60 процента), но това е резултат от оплаквания само срещу две предприятия, посочва Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) в годишния си доклад за 2017 г., който беше приет днес от парламента.
През миналата година в КРС са постъпили 4205 жалби на потребители, съдържащи оплаквания срещу различни предприятия, предоставящи обществени електронни съобщителни услуги. От тях най-много са оплакванията относно сметки, за непредоставяне на договорена услуга, за прекратяване на договор, покритие на мобилни мрежи и непоискани услуги.
Във връзка с това председателят на парламентарната комисия по транспорт и съобщения Халил Летифов препоръча от КРС да бъдат доста по-взискателни към мобилните оператори как предоставят услугите си.
Според Годишния доклад на КРС за 2017 г., към 31 декември 2017 г. общо 1103 предприятия са регистрирали намерение да осъществяват дейност по предоставяне на обществени електронни съобщения. За една година броят им е намалял с 2,7 процента. Общият обем на пазара на електронни съобщения в България през годината е 2,442 млрд. лева, като намалява с 1,5 процента спрямо 2016 г. Общият обем на пазара се определя главно от приходите от гласовите услуги, пакетните услуги и услугите за пренос на данни и достъп до интернет.