“Метро България” пренася у нас вкуса на популярния фестивал
Посланикът на Германия в България Херберт Салбер не е ходил никога на Октоберфест в Мюнхен, но пие бира в България.
“България е страна на виното. Но мога да ви направя комплимент - пия доста българска бира, защото е добра. И немска бира също. Тази седмица правим връзката с Октоберфест, който предстои да бъде открит в Мюнхен. Трябва да си призная, че аз никога не съм ходил на Октоберфест, но за сметка на това много пъти ми се е случвало да преживея това събитие в чужбина, както и днес тук”. Това заяви посланик Херберт Салбер при откриването на Бирения фест на “Метро България”. Фестивалът започва на 20 септември и ще продължи до 3 октомври. В магазин “Метро София” на бул. “Цариградско шосе” ще има 24 дегустации на 9 различни марки бири. Клиентите ще могат да опитат Paulaner, Weihenstephaner, Erdinger, Heineken, Starobrno, Hoegaarden, “Гларус”, “Хилс” и Jagerhof.
Салбер определи бирените фестове като “фантастична традиция, свързана с една от най-силните страни на Германия - производството на добра бира”.
Посланикът предположи, че след прдстоящото откриване на Октоберфест в Мюнхен градът “ще се пръска по шевовете”. Отбеляза и че по този повод цените на хотелите са много високи, а литър бира надвишава 10 евро.
“Човек би се запитал защо въпреки това го правят хората. Правят го, защото ги привлича по някакъв магичен начин. Благодарен съм, че “Метро” ни дава възможност да усетим тази магическа привлекателност”, каза Салбер. И допълни, че доста често пазарува от магазините на веригата. Според него “Метро” е възможност да се допълнят мостовете между България и Германия.
Обстановката около бирените регали в “Метро” наистина е автентична, а посетителите се чувстват като на Октоберфест. Под звуците на немски шлагери, изпълнени от Армин Ян Хофман, посетители опитват същите бири, които ще се предлагат и в Мюнхен.
Събитието не е просто празник, а отдаване на чест на традицията да се произвeжда и консумира качествена бира, заяви главният изпълнителен директор на “Метро” за България Атила Йенисен. Той отбеляза все по-голямата значимост на бирата в структурата на експерименталната гастрономия.
“Нашите клиенти като хотели, ресторанти и различни търговци имат нужда от по-интересни и богати предложения и решения. Освен че предлагаме нашите бизнес решения, искаме и да празнуваме с тях”, заяви Йенисен.
Акцент на празника на пивото и в специалния бирен каталог на “Метро” ще бъдат двете фестивални бири Paulaner Oktoberfest и Weihenstephaner Festbeer. Първата марка например се произвежда само в Мюнхен. Paulaner е основана през 1634 г. и е една от шестте пивоварни, които имат право да предлагат бира за Октоберфест. Баварската пивоварна Bayerische Staatsbrauerei Weihenstephan е най-старата, съществуваща и до днес и датира от 1040 г. Тя има право да поставя баварския герб в своето лого.
“Преди почти 19 години - от 1999 г., “Метро Кеш енд Кери” постави основите на модерната търговия в България. Оттогава ние не сме спрели да подкрепяме и развиваме нашите клиенти и партньори. Независимо че сме международна компания, базирана в Германия, сърцето ни бие тук напълно с ритъма на България. Не преставаме да подпомагаме развитието, отглеждането на различни продукти и техният пласмент тук”, обясни Матиас Вехтер, финансов директор на компанията.
“Ние работим ежедневно с ХоРеКа клиентите ни, които уважаваме и развиваме, работим заедно с тях, за да можем да увеличаваме техния бизнес. “Затова трябва редовно да се радваме и празнуваме успехите си. Ето защо сме тук, за да можем всички да се насладим на традиционната бира, която естествено е свързана с Октоберфест”, завърши той. През следващите две седмици под мотото на Bierfest във всички магазини на МЕТРО България клиентите ще могат да се възползват от специално подбраните оферти на бирения каталог. Той включва над 70 бирени предложения, както и автентични немски вурстове и наденички.
Само преди 2 месеца “Метро България” даде официален старт на обновения си бирен отдел. Към днешна дата бирената селекция продължава да се обогатява. В МЕТРО София асортиментът включва 147 различни марки, от които 29 български и 118 чуждестранни марки от общо 22 страни. Освен класическа бира “Метро България” предлага и множество британски, немски, белгийски и чешки нетрадиционни стилове и вкусове. Компанията отделя голямо внимание и на по-малките пивоварни. Идеята е да събере и представи най-богат и цялостен асортимент от различни стилове крафт бири с фокус върху българските производители.