В празнично обръщение до бранша, разпространено в медиите, министърът на туризма Николина Ангелкова честити Световния ден на туризма - 27 септември.
Тазгодишното мото на празника е "Туризмът и дигиталната трансформация". Той се чества от 1980 г., след като Световната организация по туризъм (СОТ) към ООН приема устава си, предава БТА.
"Щастлива съм, че през последните години с общи усилия на държавата, бизнеса и местната власт надхвърляме и най-амбициозните си цели. Поздравявам всички колеги, избрали туризма за своя професия. Тя изисква много труд, но и въображение, защото туризмът е преди всичко преживяване. Поздравявам и милионите почитатели на пътешествията, които всяка година "гласуват" за нашата страна, избирайки я за място на своята почивка.", посочва Ангелкова в обръщението си.
Тя подчертава, че туристическата индустрия е сред най-мощните двигатели за световната икономика. През 2017 г. СОТ отчете над 1,3 млрд. посещения на чуждестранни туристи във всички държави, което е 7 на сто ръст. През миналата година приходите, генерирани от международен туризъм, възлизат на 1,6 трилиона долара.
България има огромен потенциал да развива сектора, който вече формира около 13 на сто от брутния ни вътрешен продукт и бе издигнат от правителството в национален приоритет като структуроопределящ. У нас 335 хил. са заетите в туризма и свързаните с него икономически дейности, което е близо 11 на сто от всички работещи през 2017 г. - повече от международните показатели, акцентира още тя.
По данни на НСИ за първите седем месеца на 2018-а близо 5,3 млн. чуждестранни туристи са избрали България като туристическа дестинация, или близо 7 на сто повече спрямо същия период на 2017 г. Още по-висок е темпът на постъпленията. Над 2 млрд. евро са приходите от международен туризъм у нас за първите седем месеца на настоящата година, съобщи БНБ. Ръстът е с 8,1 на сто в сравнение със същия период на 2017 г., отбелязва министърът.
Общо 70 на сто от туристите, които имат смартфони, събират информация за пътуванията си през тях. Всяко второ пътуване вече започва с помощта на мобилна техника, съобщава министърът. Според нея дигитализацията в туризма ще ускори устойчивия му растеж и ще насърчи инвестициите. Нашата цел е да затворим цикъла на туристическото обслужване чрез технологиите на бъдещето - от предлагането до споделянето на впечатления за пътуването. Ето защо създадохме единната платформа с мобилно приложение към нея iLoveBulgaria, която обединява всички eлементи от различните канали - мобилни, Фейсбук, Инстаграм, интернет, имейли, Chat Extension на Вайбър, QR код и т.н., посочва Ангелкова.