Веригата супермаркети “Т Маркет” започва да създава нов тип обекти в България, които ще оперират под бранда “Експрес”. Първият обект от този тип отвори врати във вторник на едно от най-оживените места в “Студентски град” в столицата, близо до Зимния дворец.
“Т Маркет Експрес” е съчетание между магазин за хранителни стоки и заведение за хранене с 55 места за сядане. Обектът има два различни входа - един за магазина и един за заведението, но вътре между тях няма преграда и на практика пазаруващите в супермаркета могат да седнат след това и да се хранят или да пият кафе. Обектът ще работи денонощно.
“Работихме около една година върху тази концепция. В другите държави, в които “Максима” има търговски обекти, към тях има просто кътове за хранене с не повече от 100-150 квадратни метра площ. Тук целият обект е 1200 квадратни метра, като специално е поканен интериорен дизайнер, който да направи обстановката уютна”, каза изпълнителният директор на “Максима България” Едвинас Волкас.
Литовската верига присъства на българския пазар от 2005 г., като вече има 72 магазина в 36 града в цялата страна. Оборотът ѝ до края на годината се очаква да достигне 310 млн. лв., като това е увеличение с 80% в сравнение с 2017 г.
В обекта в “Студентски град” са вложени 2 млн. лв. Според Волкас 80% от обслужващия персонал, който ще е от 40 човека, ще са студенти. Заведението ще предлага денонощно 30 вида готвени ястия, 20 вида сандвичи, 15 вида салати, 2 вида супи и десерти, като 90% от продукцията се приготвя на място, предимно с продукти от български доставчици. Има кът за печива, за биохрани и за кафе с машини на самообслужване, като всички видове кафе и кафеени напитки ще са по 1 лев, за да е по-лесно таксуването на касата. Цените са съобразени с квартала и според Волкас един обяд може да се вмести в рамките на 5 лева.
“Студентски град” е избран за старт на новата концепция, защото тук “Т Маркет” не е била представена досега, каза директорът на веригата.