Аквариум със сребърни акули

и сомове е първият тест за

качеството на водата

“Софийска вода”, добър ден, с какво да окажа съдействие? От асфалта ли извира? Подавам сигнала.” Това е един от разговорите в телефонния център на компанията. Нищо особено. Но след минута и нещо този сигнал вече е регистриран в информационната система, а в таблета си районният отговорник го отваря и се задейства. 28 са териториалните инспектори, които отговарят за райони в София. От този момент нататък по въпросния сигнал започва да се работи.

В случая става дума за авария в “Малинова долина”, чието отстраняване след минути започва.

Преди три години, за да се съобщи за авария, се изпращат факсове до въпросния инспектор. Сега стартирането на работата след получаването на сигнала става за 2-3 минути, докато преди са били необходими 3-5, а понякога дори и 8 часа, за да се разпределят задачите и служителите на терен да получат заявките си на хартиен носител, казват от компанията.

Възможността за бързата реакция е в софтуерната платформа за обработка на сигналите, постъпващи към “Софийска вода”. Тя се казва “Пегас”, кръстена на митичния крилат кон, който, където тропнел с копито, бликвал извор.

“Въвеждането на системата драстично промени не само времето за реакция на подадените сигнали, но и качеството на работа. Все едно сравняваме парния локомотив и пътуване с високоскоростен влак. Ние сме в епохата на високоскоростните технологични решения и в контролния център се стремим да правим за нашите клиенти най-доброто и за най-краткото време”, коментира Красимир Кръстев, старши мениджър на центъра.

За трите години, през които системата е надграждана, са обработени 140 000 сигнала. В електронната библиотека пък те се архивират заедно със снимки от ремонтите на авариралите водопроводи.

“Планираме да продължим да използваме възможностите на модерните технологии и да внедряваме различни иновации, за да предоставяме все по-добри услуги за клиентите си”, казва Теодора Тодорова, директор “Проекти” на “Софийска вода”.

Системата позволява на клиентите върху картата на София н сайта на компанията да кликнат на мястото на аварията и да получат информация за колко време ще бъде отстранена. Има опции клиентите да получават и есемеси.

Приоритетите на “Софийска вода” са авария със спиране на водата да бъде отстранявана за 2, максимум за 4 часа. Същото време е отредено и за възстановяване на качеството на водата.

Всъщност първото тестване на водата в пречиствателната станция “Бистрица” става най-напред в аквариума в контролния център, в който има сребърни акули и два сома.

Багер разкрива аварията в “Малинова долина”.
Багер разкрива аварията в “Малинова долина”.
Сребърните акули в аквариума в контролния център на компанията първи тестват качеството на питейната вода. За три години не се е случвало да загубят някоя от тях.
Сребърните акули в аквариума в контролния център на компанията първи тестват качеството на питейната вода. За три години не се е случвало да загубят някоя от тях.