Компанията пусна и нова умна мрежа

“Виваком” запазва лидерска позиция на българския телеком пазар, като отчита най-големи приходи от 697,4 млн. лв. за периода януари - септември 2018 г., съобщиха в петък от компанията. В сравнение със същия период на миналата година увеличението е с над 5%. Стабилен ръст имало и в печалбата - 263, 5 млн. лв., което е с близо 7% повече на годишна база.

Телекомът имал 30% пазарен дял в приходите от мобилни услуги, а общият брой на клиентите е 3,075 млн. През третото тримесечие на годината “Виваком” получил и сертификат за най-бърза мобилна мрежа в България от Speedtest Intelligence на Ookla.

Абонатите, които ползват фиксиран бърз интернет, достигнали 500 хил., което е ръст от 7,7% на годишна база. 56% от тях ползват услугата чрез оптичната мрежа на телекома. Те вече покривала близо 1 члн. души и 168 000 домакинства в страната.

При интерактивната телевизионна услуга през интернет телекомът имал 14,5% ръст на потребителите заради нарастващото търсене на на услуга с множество възможности за персонализация, богато съдържание и HD канали.

Компанията се стремяла да предлага високоскоростен интернет и интерактивна телевизия дори в малки населени места чрез оптична мрежа и специална технология. Към края на септември благодарение на нея имало покритие на над 200 000 домакинства в общо 91 населени места.

От “Виваком” посочват, че продължават да инвестират в My Vivacom - мобилно приложение, с което всеки клиент може да управлява услугите, които ползва.

Предлагали се и иновативни решения в областта на интернет на нещата, които вече са обединени в изцяло нова платформа - VIVA SMART. Чрез нея се предлагали услуги в три направления: умен град, центрове за данни и умно образование.