„Макар австрийското предателство, според мен е изключително силово с подкрепата на Германия и Франция, да наложи тази позиция, съпротивата на 8 държави не е нещо, което виждаш често тук. Това показва колко лошо е това предложение. ЕП на два пъти блокира работата по това досие. Считам, че в момента виждаме едно от най-лошите въобще законодателни предложения, които са представяни за обсъждане. До такава степен е лошо това предложение, че в него са включени изисквания за внедряване на устройства в камионите, които още не са изобретени - те не съществуват“. Това каза за предаването „Преди всички“ по програма „Хоризонт“ на БНР евродепутатът Андрей Новаков по повод на промените в правилата за извършване на международни товарни пътни превози.
„Това, което ще направим в Европейския парламент, е, от една страна, да забавим или въобще блокираме работата по досието, така че да не мине в този мандат, а, от друга гледна точка, ако се стигне до евентуално гласуване, да внесем такива изменения и допълнения, които да отразяват в максимална степен интереса на българските превозвачи“.
Пакетът „Мобилност“ не е факт вече две години благодарение на евродепутатите, припомни Новаков.
„Ако се стигне до гласуване, смятам да внесем предложение, в които шофьорите все пак да могат да спят и да почиват в кабините при определени условия, да могат да извършват повече курсове в Европа, без това да попада в обхвата на Директивата за командировани работници. Надявам се да успеем. Затова ще се наложи всички българи да работим под един знаменател, както сме го правили до момента, по темата“.
Пакетът трябва да бъде приет по време на румънското европредседателство, но страната е от явните противници на проекта. Затова Новаков се надява той да бъде „забавен или отложен за неопределено време в бъдещето“, особено предвид очакваните протести в страната, включително в Букурещ.
Възможно е да се стигне и до Европейския съд, тъй като изискването за прибиране на шофьорите на всеки четири седмици „абсолютно противоречи с основните права и свободи, които са в основата на Европейския съюз - свободното придвижване на хора, стоки и капитали“.
„Празните курсове на камионите не кореспондират с пестенето на емисии въглероден двуокис“, допълни Новаков. Той заяви, че би отишъл заедно с българските шофьори да протестира в Брюксел против пакета.